På torsdag slår Arkk Copenhagen dørene op til brandets første pop-up koncept på Østergade i Indre København. Det sker som et led i brandets vækststrategi.
Med fem gange så mange kvadratmeter og med mere end 15 nye sneakerdesign er sneakervirksomheden Arkk Copenhagen nu klar til at udvide butiksporteføljen med en pop-up butik i København. Lanceringen af den nye butik sker som led i en vækststrategi.
Siden de to grundlæggere, Kasper Høj Rasmussen og Thomas Refdahl, i 2015 præsenterede Arrk Copenhagen for offentligheden, har virksomheden vokset med hastige skridt. I takt med udviklingen har virksomheden øget sit fokus på relationen til slutforbrugeren. Åbningen af det nye pop-up koncept er dermed et direkte tiltag i håb om, at Arkk Copenhagen kan komme tættere på forbrugeren.
“Debatten, om hvor kundens opmærksomhed skal fanges henne, har aldrig været større. I stedet for at tabe sig selv i den diskurs holder vi snuden i sporet og intensiverer, hvad vi er bedst til: mennesker, oplevelser og nyhedsværdi. Det, sammenholdt med at vi har en strategisk ambition om at kunne komme endnu tættere på slutforbrugeren med vores historiefortælling og univers, kunne en sneaker pop-up shop i det mondæne København ikke være en mere oplagt anledning til at manifestere,” siger adm. direktør for Arkk Copenhagen Thomas Refdahl i en pressemeddelelse.
I håb om at knytte et tættere bånd mellem brand og forbruger, vil der i pop-up butikken være mulighed for at designe sine egne sko med frit valg af farve, snørebånd og andre materialer. Kasper Ramussen, kreativ direktør hos Arkk, ser frem til åbningen af butikken og fortæller:
”Vi glæder os til at have endnu et vindue – denne gang i det centrale København, hvorfra vi kan vise os fra vores bedste side, aktivere nærområdet og i øvrigt have eksklusive nyheder og produkter på display.”
Arkk Copenhagens pop-up butik åbner torsdag den 4. april kl. 10 på Østergade 7-9 i København.