Modevirksomheden Soya Concept indgår partnerskab med kendt skovirksomhed, som kommer med stærke kompetencer inden for e-commerce.
Soya Concept er med en omsætning på 500 mio. kroner og sine to brands, Soyaconcept og Leveté Room, en stor spiller på modebanen. Nu har modevirksomheden indgået partnerskab med skovirksomheden Shoe the Bear, som har fire Gazelle-priser bag sig samt specielle kompetencer inden for e-commerce, der driver størstedelen af virksomhedens salg.
”Der ligger en markant synergi i dette samarbejde. Med opkøbet af Shoe the Bear får vi en enorm know-how inden for e-commerce, som sammen med Soya Concepts kompetencer giver os mulighed for digitalt at styrke alle tre brands yderligere på nuværende og nye markeder. Vi har meget store forventninger til partnerskabet og glæder os til at komme i gang,” udtaler Thomas Viller, direktør i Soya Concept, i en pressemeddelelse.
Læs også: Soya Concept med ny mand i førersædet
Partnerskabet har et særligt fokus på værdifællesnævnere og at arbejde mod styrkelse af de tre brands samt virksomheden som helhed.
”Vi bliver en del af en solid økonomisk virksomhed, som giver os nogle helt andre muligheder for at accelerere væksten for Shoe the Bear Vi kan lære rigtig meget af Soya Concepts fokus på de fysiske butikker, og omvendt kan vi bidrage til at løfte e-commerce-delen. Det har samtidig været afgørende for os, at vi kan drive Shoe the Bear videre som altid,” siger Thomas Frederiksen, CEO hos Shoe the Bear, i pressemeddelelsen.
Grundlæggerne af Shoe the Bear, Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang, indtræder med salget i ejerkredsen i samarbejde med grundlæggerne og hovedaktionærer i Soya Concept, Thomas Viller og Torben Brodersen.