Taskebrandet Still Nordic sammensmelter dansk design og dansk kvalitetslæder. Målet er at gøre den eksklusive eksportvare tilgængelig for et større udsnit af forbrugerne. 

Skind fra danske køer har en høj råvarepris og bliver derfor sjældent brugt af de danske lædervareproducenter. Det er en fornem eksportvare, men det danske brand Still Nordic har givet det eksklusive produkt et nyt endemål. Brandet lancerer nu et komplet taskeprogram i dansk læder til både mænd og kvinder.

Programmet har ifølge Still Nordic været et ønske længe og bliver set som et afgørende initiativ med henblik på at forene dansk design med danskproduceret læder.

Læs også: Nike lancerer sneakers i bæredygtigt læder

Still Nordic lægger også vægt på, at pengepungen skal kunne følge med. Det nye taskeprogram tager et lille spring over det normale prisleje, men Still Nordic forudser forbrugernes støtte:

”Vi tror på, at vores kunder gerne vil give lidt ekstra for at få dansk design, i dansk kvalitetslæder, fra et dansk brand,” udtaler Lea Nielsen fra Still Nordic.

I forvejen forhandles Still Nordics produkter på hele det europæiske marked, men det nye program, vil i første omgang, blive søsat og markedsført i Skandinavien, Holland og Tyskland. Programmet vil blive præsenteret på de to internationale messer: Seek og Panorama, som bliver afviklet den 16.-18. januar 2018 i Berlin.