Det danske modebrand ekspanderer og fører det lyserøde univers til et af Londons største stormagasiner.  

Det tyder på, at det går godt hos det farverige modebrand Stine Goya – især herhjemme, men også så småt i udlandet. Stine Goya har nemlig netop offentliggjort sit næste step i planerne om udlandsekspansion.

Det har været under opsejling i et stykke tid, at brandet ville udvide forretningen internationalt. For knap et år siden ansatte brandet tre nye ansigter, som med deres erfaring fra anerkendte brands i udlandet skulle hjælpe til med Stine Goyas internationale vækst.

Derudover bekræftede sidste års regnskab også den succes, som brandet har oplevet de seneste par år. Regnskabet viste en tredobling på bundlinjen, hvilket var det bedste resultat hidtil for Stine Goya.

Det er derfor ikke nogen overraskelse, at Stine Goya nu for alvor gør noget ved ønsket om den internationale ekspansion og åbner en pop-up shop i det præstigefyldte stormagasin Selfridges i London.

Pop-up shoppen er, i tro mod brandets farverige dna, skabt i samarbejde med det britiske designbureau Isabel + Helen.

Hvorfor valget lige præcis faldt på London, er ikke helt tilfældigt. Stine Goya skriver i en pressemeddelelse, at London altid har haft en særlig plads i designerens hjerte. Nu glæder hun sig til at give modeglade britere muligheden for at shoppe tøjet fysisk og opleve brandet på tæt hånd.

”London har altid været en stor inspirationskilde for mig, især de mange måder hvorpå kvinder her fortolker tøj til deres egen stil. Vores kollektion er en modig fejring af individualitet og selvudfoldelse, og det er med stor glæde, at vi kan gøre denne tilgængelig for vores britiske følgere, som legemliggør denne ånd så godt. Jeg er meget begejstret for at kunne præsentere kollektionen på denne måde i Selfridges og for at have samarbejdet med så mange dygtige, kvindelige designere i processen om at bringe vores vision til live,” fortæller Stina Goya.

Pop-up shoppen åbner i marts 2019 og vil være at finde på tredje sal i Selfridges seks uger frem. Foruden brandets SS19-kollektion fejrer brandet også åbningen med et eksklusivt design, som kun vil blive solgt i pop-up shoppen.