Den japanske modekæde Uniqlo har annonceret et samarbejde med den New York baserede modedesigner Alexander Wang. 

De senere år har modedesigner Alexander Wang samarbejdet med brands, som har fokus på den bredere befolkning, for eksempel H&M. Et nyt samarbejde med den japanske modekæde Uniqlo er nu lanceret.

Alexander Wang vil med sin signatur og styling designe Uniqlos Heattech funktionelle beklædning – LifeWear.

Om den nye kollektion fortæller Alexander Wang i en pressemeddelelse:

“Når jeg planlægger at udvide yderligere til nye kategorier, søger jeg partnere, som virkelig kan forny det produkt, vi laver, og sikre, at vores kunder kan få adgang til det. Uniqlo er de ideelle partnere til en sådan kollektion af ’innerwear’, fordi vi deler en forståelse for funktionalitet og utilitarisme, og jeg er begejstret for, at vores samarbejde har resulteret i udviklingen af en ny Heattech-linje, det perfekte sted at starte fra, hvor vi slap for ti år siden.”

Yuki Katsuta, koncernchef for Fast Retailing og chef for Uniqlo R & D, udtaler:

“Alexander startede med at samarbejdede med Uniqlo for ti år siden på Uniqlo Designers Invitation Project. Dengang imponerede han mig meget med hans evne til at identificere trends. Jeg håber, at forbrugerne kan nyde denne nye dimension af Heattech, som bringer vores længe solgte linje videre end den oprindelige udgave af innerwear, ved at øge funktionaliteten sammen med Alexanders inspirerende design.”

Alexander Wang er født og opvokset i San Francisco, Californien, og har opnået anerkendelse såvel fra industrien som globalt for sin unikke stil, der blander det raffinerede og ufuldkomne og udvikler den urbane beklædning.

De nye kollektioner til kvinder og mænd vil være tilgængelige i Uniqlo-butikker og gennem Uniqlo.com fra dette efterår.