De to tyske herrebrands Lerros og New in Town udstiller for anden gang på CIFF i denne uge. Med et premium produkt i både kvalitet og fit til en fornuftig pris har Lerros og New in Town fundet et gap i markedet. TØJ har talt med Christian Funck, som er Director of International Business for begge brands, om forventningerne til den kommende messe.

Hvad er historien bag Lerros og New in Town?
Lerros blev etableret i 1979, og brandet har udviklet sig fra at være et skjortebrand til i dag at kunne tilbyde et fuldstændig komplet look med tøj og tilbehør til den moderne mand. Brandet tilbyder skræddersyede detailkoncepter til såvel shop-in-shops som multibrand- og monobrandbutikker. Lerros forhandles i dag på mere end 30 markeder, og vi oplever især succes og vækst i Schweiz, Belgien og Holland, som har udviklet sig til at være vigtige markeder for brandet.


Christian Funck


New in Town blev lanceret i 2017, så brandet er blot i gang med sin anden sæson. New in Town har fået en flyvende start, og vi har fået virkelig god respons og positiv feedback på brandet, som med sit internationale look rammer virkelig bredt. New in Town er allerede stærkt positioneret i Tyskland, Schweiz, Belgien og Holland, og på Panorama i Tyskland viste særligt Spanien og Italien stor interesse for brandet. Vi har blandt andet landet en aftale med den største butikskæde på det italienske marked.

Hvad kendetegner designet for de to brands?
Begge brands er kendetegnet ved, at det er kvalitetstøj med en god pasform. Lerros er mainstream fashion med en premium appeal. Stilen er både sporty med lækre detaljer, men samtidig har tøjet et raffineret udtryk. Hemmeligheden bag vores succes hos Lerros er åbenlys: Brandet kombinerer moderigtige styles med førsteklasses kvalitet og fantastisk fit – og til bemærkelsesværdigt lave priser.
New in Town er et urbant brand med et smart og mere afslappet look. Det er skandinavisk coolness og casual italiensk stil i et enkelt og lækkert design, hvor der er et tvist i detaljerne, hvilket gør brandet unikt. 65 procent af New in Town-kollektionerne bliver produceret i Tyrkiet. Derudover bliver alle t-shirts – både kortærmede og langærmede – lavet i økologisk bomuld.

Hvem er målgruppen for de to brands?
Lerros er til den voksne mand fra 45 år+. Han er ikke firstmover, men han er interesseret i trends og vil gerne følge moden. New in Town er mere målrettet den yngre mand fra 30 år+, som er trendorienteret og moderne i sin tøjstil. For ham er det vigtigt med en god pasform. Tøjet er lidt mere slimfit end Lerros, men det er stadig noget, som de fleste mænd kan bære.

Hvorfor udstiller I på CIFF?
Vi udstillede for første gang på CIFF i august 2017, og her indfriede messen til fulde vores forventninger. CIFF er efter vores mening den bedste modemesse i Skandinavien. Vi er også glade for Modefabriek i Holland og Panorama i Tyskland, men i forhold til Skandinavien er CIFF den foretrukne messe.

Ved messen i august havde vi en stand på gulvet, men denne gang har vi valgt at samle vores aktiviteter i vores showroom i Bella Center. Vi har en rigtig god placering, så vi håber, at mange besøgende vil lægge vejen forbi.

Læs også: Besøg CIFF showrooms

Hvordan har I forberedt jer til messen?
Vi har allerede lavet aftaler forud for messen med nogle spændende indkøbere, så vi ser frem til nogle gode messedage i Bella Center. Vi har et agentur i Danmark, som kender det danske marked, og som hjælper os med at varetage kontakten til de danske kunder.

Hverken for Lerros eller New in Town er vi interesserede i at åbne egne butikker, da vi har valgt at fokusere på en wholesalestrategi. Vi er både på udkig efter lokale detailhandlere, multibrandbutikker samt kædebutikker.

Hvilke forventninger har I til den kommende messe?
Vi glæder os rigtig meget til CIFF-messen i denne uge, og vi har høje forventninger, da både Lerros og New in Town i øjeblikket oplever massiv vækst på mange markeder. Vi håber, at vi kan møde nogle interessante mennesker på messen, som vi efterfølgende kan mødes med til en opfølgning og dybdegående præsentation af de to brands.

På Modefabriek fik vi supergode tilbagemeldinger på vores kollektioner, og da vi ser mange ligheder mellem det hollandske og danske marked, håber vi, at CIFF-messen bliver lige så stor en succes for os.