Det unge aalborgensiske herretøjsbrand Shaping New Tomorrow udvider til nye markeder. En international ekspansionsplan er blevet fremrykket seks til otte måneder.

Det seneste år har for alvor sat fart i forretningen for aalborgensiske Shaping New Tomorrow. Herretøjsbrandet, der blev stiftet af tre barndomsvenner i 2015, sælger i øjeblikket alene 7.000 par af deres ‘perfect pants’ om måneden.

Med en international ekspansionsplan, der er blevet fremrykket seks til otte måneder, etablerer Shaping New Tomorrow webbutikker i England, Tyskland, Sverige og Holland.

”Potentialet på vores nærmarkeder er rigtig stort. Derfor satser vi nu relativt tungt udenfor landegrænsen. Timingen er rigtig, selv om vi rykker før planlagt. Og med en strømlinet og fokuseret forretning står vi stærkt på den internationale bane,” fortæller direktør og medstifter Kasper Ulrich til avisen Nordjyske.

Yderligere kan Shaping New Tomorrow fortælle om en månedlig omsætning i 2018, som er gået fra 250 t. kroner til lidt over 4 mio. kroner. Ved Black Friday slog virksomheden rekord med en omsætning på 10 mio. kroner.

Shaping New Tomorrow forventer at nå 50.000 solgte par ‘perfect pants’ i 2018 ved siden af deres resterende sortiment af herretøj.