Webshoppen Care of Carl har succes med at tilbyde kvalitetstøj til hele landet.
Siden 2016 har webshoppen Care of Carl solgt tøj til de danske mænd – og det går godt. I løbet af de tre år virksomheden har drevet forretning i Danmark er omsætningen vokset støt. Først med en årsomsætning på 3,6 mio. danske kroner i 2016 og senest med 10,8 mio. kroner i 2018. Care of Carl har en samlet omsætning i Skandinavien på over 140 mio. kroner.
Care of Carl er startet i Sverige og udspringer af ideen om, at alle mænd, uanset by og sted, skal have mulighed for at købe kvalitetstøj. Den slags tøj som folkene bag webshoppen selv efterspørger, når de shopper. Det skriver Care of Carl i en pressemeddelelse.
Yderligere udtaler Country Manager i Danmark, David Brink:
”Vi savnede et sted, hvor man kunne få den service og den kvalitet, som man tidligere kunne få i en fysisk butik. Alt bliver jo efterhånden centraliseret, og her ser vi det som vores mission at gøre eksklusivt herretøj tilgængeligt for alle. Vi har både sendt tøj til Lolland, Bornholm og til Esplanaden i København.”
Udover kvalitetsbevidsthed har Care of Carl også fokus på holdbarhed af deres tøj. De forsøger at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen i Danmark og opfordrer deres kunder til at benytte deres nyligt oprettede skrædderservice.
”Vi ved, at vores kunder er bevidste om bæredygtighed. Vi ved, at en blazer ikke nødvendigvis har den perfekte ærmelængde fra starten, eller at et par bukser måske skal lægges lidt op. Derfor tilbyder vi at bidrage økonomisk ved at refundere en del af regningen til eventuelt skrædderarbejder, der må skulle laves på et af vores produkter efter køb,” siger David Brink.
Ifølge Care of Carl er det et forsøg på at give webshoppen den stemning og kundeservice, man kender fra fysiske butikker.