Bæredygtighed og CSR har for alvor vundet indpas i modebranchen. Men hele CSR-junglen er dyb og svær at navigere rundt i, og netop derfor bringer vi i TØJ nr. 4 et stort tema om bæredygtighed.

Modeindustrien er en af de mest forurenende industrier i verden. Det er efterhånden ved at gå op for de fleste aktører i modebranchen, og bæredygtighed er ikke længere blot ’nice to do’, men derimod ’need to do’.

Men det kan være en jungle at navigere i bæredygtighedens mange aspekter – især i modebranchen.

I den kommende udgave af TØJ – Fashion & Business Trends nr. 4 bringer vi et stort tema om bæredygtighed i modeindustrien. Vi stiller blandt andet skarpt på miljømærkninger og certificeringer i modebranchen, hvor TØJ blandt andre taler med Miljømærkning Danmark, Teknologisk Institut og CSR-eksperten Anne Katrine Blirup.

To anerkendte modebrands lukker os ligeledes ind i deres bæredygtige hverdag og fortæller om valget af bæredygtige materialer, samt hvilke fordele og udfordringer der er ved at vælge bæredygtigheden til.

Vil du læse det store tema om bæredygtighed? Temaet er med i TØJ nr. 4 2019, der udkommer den 29. november 2019 og sendes til alle abonnenter.

Er du ikke abonnent, kan du læse mere om et abonnement på TØJ her.