Virksomheden hopper med på bølgen af bæredygtige initiativer og lancerer et ny koncept, der skal forbedre deres rolle i en mere bæredygtig og cirkulær modeindustri.

Det svenske modebrand Gina Tricot har et mål om at spille en større rolle i en mere bæredygtig og cirkulær modeindustri og lancerer derfor nu det nye koncept Gina Lab. Skriver oplyser Gina Tricot i en pressemeddelelse.

Gina Lab er et nyt innovationsprogram, der skal udforske og teste det nyeste inden for materialer og innovative metoder, som er udviklet til at matche den bæredygtige og cirkulære mode.

”Lanceringen af Gina Lab er en milepæl i rejsen mod en mere innovativ, cirkulær modeindustri. At turde udfordre sig selv og samarbejde med innovatører i branchen er en vigtig del af vores strategi såvel som vores mål om at opskalere dette projekt til at omfatte hele Gina Tricots sortiment. Vi vil gerne være i stand til at påvirke og inspirere andre i branchen – og mest af alt vores kunder – til at tage mere bæredygtige valg,” udtaler Emma Garrote, Global Production & Sustainability Manager for Gina Tricot.

I løbet af 2021 introducerer Gina Tricot en række nyheder i forbindelse med Gina Lab – blandt andet en capsule-kollektion af genstande, der er efterladt i havet, samt et samarbejde med en række forskere bag en ny, revolutionerende og prisvindende produktionsteknologi. De fleste af varerne i det nye koncept vil være produceret i økologisk bomuld og certificeret med Svanemærket.

Gina Lab vil have sit eget udtryk på sociale medier, online og i butikkerne og lanceres den 11. marts 2021.

Foto: Gina Tricot