Den jyske modevirksomhed Claire Group donerer 8.000 styk uldbørnetøj til Røde Kors.

Der er ingen tvivl om, at en overskydende produktion er en udfordring for flere brands i modebranchen. Nogle destruerer tøjet, mens andre genbruger tøjet til at skabe nye design. Hos Hust & Claire i Ikast har de valgt en tredje løsning.

”Hos Hust & Claire foretrækker vi at hjælpe nødlidende, der mangler tøj. Denne metode hænger godt sammen med vores bæredygtige grundlag,” fortæller virksomhedens adm. direktør, Nikolaj Hust, i en pressemeddelelse til TØJ.

Claire Groups donation lyder på nuværende tidspunkt på 8.000 styk uldtøj til børn, som Nikolaj Hust og resten af modevirksomheden håber, at børn i alderen mellem 0-6 år kan få gavn af.

”Uldprodukterne er i rigtig fin kvalitet, hvilket betyder, at tøjet kan gå i arv, så mange børn kan få gavn af det i de nødlidende lande,” siger direktør Nikolaj Hust.

Claire Group donerer de mange stykker tøj til Røde Kors, som herefter sørger for at fordele tøjet videre til de respektive nødområder. Hos Røde Kors er man glad for den gavmilde donation, som Claire Group bidrager med.

”Vi sørger for at distribuere uldtøjet til områder, hvor det giver mest mening. Vi er glade for alle donationer, der bidrager til, at vi kan hjælpe dem, som har behovet,” afslutter Claus H. Nielsen, som er sektionsleder hos Røde Kors.