Sådan lyder spørgsmålet i ét blandt flere indlæg i brancheorganisationen Wears seneste magasin, der sætter fokus på ansvarlighed i modeindustrien.

Både rapporter og forbrugere kræver bæredygtighed øverst på agendaen. Det kan være svært at finde rundt i den store CSR-jungle, men det må ikke være en undskyldning for ikke at komme i gang med den bæredygtige omstilling. Sådan lyder meldingen fra direktør i brancheorganisationen Wear, Nikolai Klausen.

Wear har derfor i deres seneste magasinudgivelse valgt at sætte fokus på ansvarlighed i modebranchen.

”Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil opleve et fortsat stigende krav fra forbrugerne og politikerne, som fra politisk side kan udmønte sig i øget lovgivning,” skriver Nikolai Klausen i sit forord til magasinet.

 

Et bredt udvalg af indlæg fra branchefolk og interessenter

Magasinet rummer et bredt udvalg af indlæg om ansvarlighed skrevet af interessenter i modebranchen.

Blandt andet kan du læse indlægget ’Lovgivning på samfundsansvar – What to do?’ af Nina Storgaard Albertsen fra Dansk Initiativ for Etisk Handel, der handler om, at flere lande har skrevet virksomheders sociale og miljømæssige ansvar ind i deres lovgivning, og hvordan det har betydning for danske små og mellemstore virksomheder.

Blandt magasinets øvrige indlæg finder du, ’Nano-dye – en miljøvenlig løsning,’ ’Skab værdi med verdensmålene,’ ’Bangladesh – bæredygtigt dilemma,’ ’Silkeblød & grøn logistik’ og ’By Garment Makers om Europa produktion.’

”Det er mit håb, at det kan inspirere, give indsigt og skabe dialog til en mere ansvarlig modeindustri,” afslutter Nikolai Klausen forordet.

Du kan Wears fulde magasin om ansvarlighed i modebranchen her.

Vil du læse mere om, hvordan du og din virksomhed finder rundt i den store CSR-jungle, kan du dykke ned i årets sidste udgivelse af TØJ – Fashion & Business Trends’ store tema om bæredygtighed i modebranchen. Du kan læse magasinet online her.