Dyk ned i vores store tema om bæredygtighed i modebranchen, læs inspirerende interviews og portrætter af markante profiler og brands, få overblikket over vinterens messer, og se den længeventede årlige analyse af modebranchens Top 150 i TØJ nr. 4 2019.

Ventetiden er ovre, og det er blevet tid til årets sidste udgivelse af Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends, der udkommer i dag.

Det betyder, at du nu kan læse resultatet af vores årlige gennemgang af de mange regnskaber fra modebranchen og se, hvor du og dine konkurrenter befinder sig på vores Top 150-liste. Læs også vores analyser af, hvordan branchen har haft et særdeles godt 2018 og en stærk begyndelse på 2019.

Andet halvår af 2019 har budt på fortsat vækst på eksport og nethandel, men også flere konkurser i særligt detailledet. Læs også om de blandede forventninger til 2020, hvor usikkerheden om eksportmarkederne stiger.

2019 har også været et år, hvor bæredygtighed for alvor er kommet på alles læber, og vi klæder dig i TØJ nr. 4 på til at navigere rundt i den store CSR-jungle med et stort tema om bæredygtighed i modebranchen. Vi dykker blandt andet ned i trends inden for bæredygtig mode og stiller skarpt på de to danske modebrands Knowledge Cotton Apparel og Proem Parades, der på hver sin måde har gjort bæredygtighed til en topprioritet.

Glæd dig også til at dykke ned i inspirerende interviews med brancheprofilerne Jens Laugesen og Karen Simonsen, få overblikket over de kommende modemesser rundt om i verden, og læs vores to spændende portrætter af brancheaktørerne Kansas og Basic Apparel.

 

Alle abonnenter har modtaget den nye udgave af bladet med posten.

Som abonnent kan du læse TØJ – Fashion & Business Trends nr. 4 2019 online her.

Er du ikke abonnent? Læs mere om et abonnement på TØJ – Fashion & Business Trends her.