Det danske herretøjsbrand Shaping New Tomorrow skruer nu kraftigt op for investeringerne i bæredygtige kollektioner. “Det er slået igennem langt hurtigere, end vi turde håbe på,” lyder det.

Det har hele tiden været planen for det fremadstormende herretøjsbrand Shaping New Tomorrow at udbygge de bæredygtige kollektioner.

Men modtagelsen af de grønne styles har været så overvældende, at Shaping New Tomorrow nu – langt foran den oprindelige plan – investerer yderligere i bæredygtigheden. Det oplyser de i en pressemeddelelse.

“Det er slået igennem langt hurtigere, end vi turde håbe på. Vi har ikke lagt skjul på, at vores ambition er, at bæredygtige styles i løbet af nogle år skal op og fylde 40-50 procent af forretningen. Det skal det stadigvæk, og måske endda endnu mere, men med vores yderligere satsning tror vi nu på, at det sker endnu hurtigere og inden for få år. Vi er nemlig nået dertil, hvor kunder i højere grad efterspørger vores bæredygtige produkter,” siger Christoffer Bak, udviklingsdirektør i virksomheden, der fortsætter:

”Det er ingen hemmelighed, at hvis vi fortsat skal vokse forretningen, er der to ting, der er helt afgørende for os. Vi skal slå igennem på nye, internationale markeder. Og så skal vi hele tiden udvikle innovative, højteknologiske produkter med en bæredygtig tilgang, der imødekommer forbrugernes forventninger om stilet tøj med høj komfort.”

Lige præcis udbygningen af bæredygtige kollektioner og brandets ekspansion til Tyskland går hånd i hånd. Forbrugerne her går nemlig ekstremt meget op i bæredygtige materialer og bæredygtig produktion i modebranchen, oplyser brandet i pressemeddelelsen.

Shaping New Tomorrow omsatte i deres seneste regnskab 2019/20 for over 200 millioner kroner. I dag udgør virksomhedens bæredygtighedskollektioner cirka 15 procent af forretningen – på trods af, at det har fyldt en mindre del af de samlede kollektioner.

Foto: De tre stiftere fra venstre: Christian Aachmann, Christoffer Bak og Kasper Ulrich