Som del af sin bæredygtighedsstrategi dedikerer onlinegiganten nu modebrandet Zign til bæredygtighed.

Den tyske onlinegigant Zalando, der i oktober sidste år forpligtede sig til at blive CO2-neutrale, dedikerer nu som et led i sin bæredygtighedsstrategi, ’do.More’, sit private label ’Zign’ til bæredygtighed. Det oplyser Zalando i en pressemeddelelse.

SS 20-kollektionen er således produceret af enten mindst 50 procent mere bæredygtige materialer eller mindst 20 procent genbrugsmaterialer, meddeler Zalando, som har fået fremstillet kollektionen hos den højest rangerede halvdel af virksomhedens leverandører inden for sociale vilkår.

”Vi er meget spændte på at lancere den første kollektion nogensinde fra Zign, som er fuldt ud dedikeret til bæredygtighed, og som dermed øger vores mere bæredygtige sortiment med over 800 nye produkter,” udtaler Vice President Category Woman hos Zalando, Sara Diez, og fortsætter:

”Zign er vores eget mere bæredygtige flagskibsbrand, og det støtter Zalandos bæredygtighedsstrategi, do.More. Brandet fokuserer på kvalitet og holdbarhed uden at gå på kompromis med vores bæredygtighedskriterier. Med Zign hjælper vi vores kunder med at træffe mere bæredygtige valg, samtidig med at vi skaber et forbillede for andre brands på vores platform.”

Alle kollektionens items vil blive mærket med et forbedret bæredygtighedsflag, oplyser Zalando.