Bæredygtighed, tidsløshed og kvalitet. Vinderen af Zalando Sustainability Award er netop blevet kåret.
Det svenske modebrand House of Dagmar er netop kåret som vinder af den første Zalando Sustainability Award i partnerskab med Copenhagen Fashion Week.
Bæredygtighed, tidsløshed og kvalitet har altid været centrale elementer i House of Dagmars designfilosofi, og brandet imponerede juryen med ambitiøse målsætninger og engageret at drive fremskridt inden for bæredygtighed.
House of Dagmar har en ambition om, at deres tøj skal give kvinder selvtillid og styrke, så de kan være tro mod sig selv og deres stil. Herved får tøjet tilmed længere levetid og er bedre for planeten.
Som vinder vil House of Dagmar modtage en pengepræmie samt indgå i et samarbejde med Zalando om at udvikle en eksklusiv kollektion, der skal udforske bæredygtige løsninger inden for design, materialer, produktionsprocesser samt tekniske løsninger og sporbarhed. For yderligere at støtte House of Dagmars vækst og eksponering, gør Zalando kollektionen tilgængelig for sine mere end 35 millioner kunder på tværs af 17 europæiske markeder.
”Vi håber, at vi sammen kan ændre modeindustrien,” udtaler Sofia Wallenstam, Brand Director hos House of Dagmar.
Zalando Sustainability Award sætter fokus på bæredygtighed og opfordrer brands til at udforske nye bæredygtige initiativer og idéer for at skabe en positiv forandring i modeindustrien. Bæredygtighedsdirektør hos Zalando Kate Heiny er glad for at kunne kåre House of Dagmar som vinder af den første Sustainability Award.
“Dette er endnu et skridt på vores rejse mod at finde mere bæredygtige løsninger. Vi glæder os til i fællesskab at kunne udforske idéer til nye former for materialebrug, produktionsprocesser og teknologiske muligheder, der afspejler ambitionerne og dedikationen hos de involverede parter. Bæredygtighedsprisen er et vigtigt initiativ for os, idet vi fortsætter med at samarbejde med og støtte brands i at skabe forandring og have positiv indvirkning på mennesker og planeten,” fortæller hun i en pressemeddelelse.
Også Designers Nest, som er en designkonkurrence for unge nordiske designtalenter, blev i denne uge afgjort. Her blev fiske Henna Lampinen kåret til årets vinder af designkonkurrencen under Copenhagen Fashion Week. Det skriver habit.se.