Københavns Lufthavn bliver destination for modeugen til august, når de går i luften med et nyt samarbejde med Copenhagen Fashion Week.

Modeugen rykker i år helt ud i lufthavnen, når Copenhagen Fashion Week og Københavns Lufthavn indleder et nyt samarbejde og går sammen om at skabe oplevelse fra landing til afgang. Når modeugen i starten af august endnu engang finder sted i København, vil de to danske kulturinstitutioner sammen sætte fokus på det gode værtskab, og derfor vil man kunne opleve modeugen i lufthavnens terminaler og de københavnske gader i august.

“For rigtig mange af vores internationale gæster, starter og slutter modeugen i lufthavnen. Lufthavnen er internationalt anerkendt for at være en oplevelse i sig selv – så vi ser en masse synergier til Copenhagen Fashion Week og den rejse, vi er på,” siger Cecilie Thorsmark, adm. direktør for Copenhagen Fashion Week.

Samarbejdet med Copenhagen Fashion Week betyder, at modeugens gæster og passagerer vil blive taget godt imod i lufthavnen og blive inspireret af en serie særlige oplevelser på skærme, udstillinger og ved events af forskellig art. Samarbejdet træder i kraft til august, og for begge parter handler det om at styrke det gode værtskab fra start til slut:

”Det er essentielt for os at de internationale gæster, der hver sæson tager til København for at besøge modeugen, mødes af et højt niveau af service og værtskab. Det kræver viden og erfaring at sætte de rette rammer, men et partnerskab med Københavns Lufthavn gør det muligt at sikre det første kontaktpunkt, der er det øjeblik gæsterne lander i lufthavnen – samtidig med at alle rejsende får mulighed for at opleve modeugens aktiviteter på nært hold,” siger Cecilie Thorsmark.

Både modeugens gæster og alle rejsende vil før og under modeugen kunne opleve Trend Transit i lufthavnen, der er en kampagne, som løber hen over sommeren med fokus på mode og beauty. Her kan rejsende opleve særlige installationer og events, som livestreams af modeshows og inspiration fra modeugen.

Modeuge for alle
Michael Clausen, direktør for shoppingcentret i Københavns Lufthavn deler glæden og forventningen til samarbejdet. Ifølge ham er Copenhagen Fashion Week en vigtig kulturinstitution, som de lader sig inspirere af og konkret ønsker man at give rejsende ekstra oplevelser med i bagagen – oplevelser man ikke ser hver gang man rejser gennem København. Københavns Lufthavn har en lang historie med dansk og udenlandsk mode og beauty og ønsket er at gøre modeugen mere tilgængelig.

”Copenhagen Fashion Week har på utallige måder redefineret den moderne modeuge – også internationalt. Partnerskabet flugter med vores mål om at vise Københavns Lufthavn som en modedestination i sig selv. Vores klare mål er at være den mest inspirerende og interessante lufthavn i verden, det er vi ikke bange for at sige højt. Samarbejdet giver os lokal og international relevans og knytter tættere bånd mellem os, København og den københavnske modescene. Samtidig finder vi inspiration i Copenhagen Fashion Week’s arbejde med ansvarlighed og fremtidens fashion,” siger Michael Clausen.

Foto: PR