Kort & godt fra modebranchen

I ugens korte nyheder kan du læse om Fjällräven og Acne Studios, som indgår designsamarbejde, om Hugo Boss, der åbner sin første butik i Danmark, om Ilse Jacobsen, som lancerer XXV-jubilæumskollektion og om Becksöndergard, der samarbejder med norsk influencer om ny kollektion.

 

Fjällräven og Acne Studios samarbejder om ny kollektion

De to svenske brands, Acne Studios og Fjällräven, laver i samarbejde en kollektion, som er en hyldest til deres fædreland. Den færdige kollektion er inspireret af Fjällrävens funktionalitet, men får et nyt look med Acne Studios’ karakteristiske design.
Acne Studios har i kollektionen nyfortolket nogle af Fjällrävens karakteristiske styles, såsom den ikoniske rygsæk og anorak, som mange kender. Fjällräven skriver i en pressemeddelelse, at de håber på, at kollektionen kan tiltrække nogle andre kunder end deres faste klientel og inspirere folk til at tage ud i naturen og nyde outdoorlivet.

Fjällräven og Acne Studios
Hugo Boss åbner sin første butik i Danmark

Den 1. september 2018 åbner Hugo Boss en butik i Københavns Lufthavn i forbindelse med lufthavnens udvidelse i terminal 2. Hugo Boss-butikken, som bliver på 80 kvadratmeter, er designet i et genkendeligt Hugo Boss-univers, som brandet håber på, kan tiltrække de mange rejsende.

”Vi glæder os meget over at kunne vise de mange besøgende i Københavns Lufthavn, hvad vores ekspressive Hugo-brand kan tilbyde. Samtidig glæder vi os over at kunne præsentere et helt nyt Hugo-butikskoncept, der kredser omkring inspirerende kundeoplevelser. Vi vil skabe nogle autentiske rammer, der inddrager kunderne, samt gør dem til en del af Hugo-fællesskabet,” siger Stephan Born, Managing Director Hugo Boss Northern Europe, i en pressemeddelelse.

Herretøjsbrandet Hugo Boss fokuserer på skrædderkunst i casual silhuetter og har i løbet af 2018 åbnet 10 nye butikker rundt omkring i verden.

Hugo Boss
 
Ilse Jacobsen lancerer XXV-jubilæumskollektion

Ilse Jacobsen fejrer 25-års jubilæum og har i den anledning lavet en ny kollektion, hvis hensigt er at booste kvinders selvværd og velvære. I kollektionen har Ilse Jacobsen taget udgangspunkt i sine bedst sælgende styles, dog er der i kollektionen tilføjet elementer, som aldrig er set før, for eksempel er platinfarven et gennemgående element i kollektionen. XXV-jubilæumskollektionen består af regn-ponchoer, gummistøvler og accessories – alle designet med et unikt og sporty logobånd.

”Vores rejse startede i en tid, hvor regntøj var regntøj, og mode var mode. XXV-jubilæumskollektionen er et udtryk for den rejse, vi har været på, i forhold til at bringe funktionalitet og stil sammen i et brand. Vi er af den fundamentale overbevisning, at du aldrig skal gå på kompromis med dit selvværd på grund af det tøj, du har på,” fortæller grundlægger Ilse Jacobsen i en pressemeddelelse.

Ilse Jacobsen sigter efter at ramme den moderne kvinde, som vægter funktionalitet og design højt. XXV-jubilæumskollektionen lander i butikker og online den 20. september 2018.

Ilse Jacobsen

 

Becksöndergaard lancerer ny kollektion i samarbejde med norsk influencer

Den norske influencer Gine Margrethe har sat sit præg på Becksöndergaards design i en lille kollektion, som kommer til at bestå af fire tasker og seks tørklæder. For Becksöndergaard var beslutningen om samarbejdet med Gine Margrethe den helt rigtige, da hun har en stærk profil og lige nu arbejder fuld tid som influencer.

Gine Margrethe er også meget tilfreds med samarbejdet, da hun har et ønske om at udvikle noget for sig selv. Hun skriver i en pressemeddelelse, at det har været en magisk start på hendes karriere, i og med at det er det første designsamarbejde, som hun har lavet med et brand.

”Det er en ære at få lov at arbejde med Becksöndergaard og skabe min egen kollektion med mine minder som tema,” siger Gine Margrethe i en pressemeddelelse.

Kollektionen kan købes fra start oktober 2018 i udvalgte butikker samt på Becksöndergaards website.

Gine Margrethe for Becksöndergaard