Kort & godt fra modebranchen

I denne uges korte nyheder kan du læse om et helt nyt brand hos Birger Christensen, en nyudkommet biografi om Margit Brandt og et designsamarbejde, som appellerer til nybagte forældre. 

Birger Christensen præsenterer nyt brand

Nu kan den ikoniske modebutik Birger Christensen introducere et splinternyt brand, Remain Birger Christensen – enkle stykker tøj med et rent udtryk, der er skabt til at komplimentere den basale hverdagsgarderobe. Den nye AW 18-kollektion har fokus på overdimensionerede strik, frakker, solbriller og fløjlsbukser.

CEO hos Birger Christensen, Denise Christensen, udtaler:

“Remain Birger Christensen er skabt til det lange løb – det er de helt basale stykker tøj, du holder i din garderobe gennem flere sæsoner. Med sine jordfarver samt skræddersyede og klassiske pasformer, er det en ’no-nonsense’-tilgang. I det perspektiv opsummerer Remain Birger Christensen alle de beslutninger, du ikke behøver at træffe.”

AW 18 er tilgængelig i både butikken og online, hvor nye kollektioner bliver lanceret fire gange om året.

Første Margit Brandt-biografi

Den 27. september udkommer en ny bog, som sætter spotlys på modekvinden Margit Brandt, der satte sit præg på dansk mode og livsstil, særligt op gennem 60’erne og 70’erne. Forlaget Storyhouse beskriver bogen, som har fået navnet ‘Modeskaber’:

Modeskaber fortæller historien om den skrædderuddannede danske kvinde, der blev oplært hos Pierre Balmain og Louis Féraud i Paris og vendte hjem til Danmark og skabte sit eget mode- og livsstilsbrand. Sammen med sin mand, Erik Brandt, tog hun mærket ud i verden og skabte butikker i London, Paris, Tokyo og New York. Det gjorde hende til en af de mest anerkendte modeskabere i verden på det tidspunkt”.

Bogen er skrevet af Anne Nørkjær Bang, som er uddannet journalist og har arbejdet for både Berlingske, Eurowoman og Alt for Damerne.

Designsamarbejde mellem Markberg og Christina Dueholm

Markberg og influencer Christina Dueholm har indgået et nyt samarbejde i lanceringen af brandets første pusletaske, som har fokus på både visualitet, detaljer og det praktiske.

Designansvarlig hos Markberg, Mette Astrup, udtaler i en pressemeddelelse:

”Vi har længe gerne villet lave en pusletaske. Det er meget relevant for Markbergs målgruppe, og det er tydeligt, at en opgraderet, cool og funktionel pusletaske, som selv din kæreste vil bære over skulderen, har manglet i markedet!”

I designprocessen har det været afgørende for begge parter, at tasken nemt kan bruges til hverdag og har et hav af funktioner. Derudover skal produktet afspejle Markbergs vision om at skabe smukke skindprodukter med funktionelle detaljer – uden at gå på kompromis med kvalitet:

”Vi mikser absolut det bedste fra to verdener her. Christina ved præcis, hvilke funktioner og behov en pusletaske til den moderne mor skal kunne dække. Markberg er specialist i skindtasker i høj kvalitet med både design og funktionalitet i højsædet. Det er et ‘match made in heaven’, og resultatet er allerede en salgssucces,” afrunder designansvarlig hos Markberg.

Tasken kommer i 2 versioner: Ruskind og almindeligt glat skind.

Foto: Markberg og Christina Dueholm