Københavnsk modehus leverer tocifret millionunderskud
By Malene Birger i samarbejde med Net-a-Porter
Nyansatte profiler skal sikre international vækst hos modebrand
Ganni løfter sløret for samarbejde med denimikon
Dansk modebrand tager afsked med kreativ direktør
Day Birger et Mikkelsen opruster med ny kreativ direktør
Niels Martinsen: ”Vi skal gøre det endnu bedre”
Rapporter: Modeforbrugerne kræver bæredygtighed
IC Group: Fra milliardoverskud til millionunderskud
Bruuns Bazaar: ”En 25-årig ung, ambitiøs dame”
Udlejningsmodel får sit indtog i modebranchen
Copenhagen Fashion Week offentliggør modeugekalender
Se de nominerede til Alt for damernes Guldknap 2019
Nu er showkalenderen for Copenhagen Fashion Week online
By Malene Birger vender skuden og vækster markant
IC Group fremviser delårsrapport med negativ vækst
By Malene Birger åbner to nye flagskibsbutikker i Norge
Tilbagegang i nyt regnskab fra københavnsk modebrand
Vibholm: Når en smykkebutik er mere end guld og ædelstene
Taskekæde går tilbage, men leverer stadig millionregnskab
CEO hos H2OFagerholt: ”Global vækst er mulig i et presset marked”
1. del: Sådan leder, tiltrækker og fastholder du de unge
Messereportage fra CIFF x Revolver: Ny energi og optimisme
Elemental Coloring: ”Jeg vil bringe sund fornuft tilbage til tekstilindustrien”
Tøj og sko hitter i danskernes onlineindkøbskurv
Detailomsætningen rammer samme niveau som før corona
Formland dedikerer stor koncepthal til fashion
Vinderen af Zalando Sustainability Award er fundet
Intet nyt under solen: Detailomsætningen falder fortsat
Detailomsætningen på vej ned igen efter en måneds højt humør
Godt nyt for e-handlen trods rekordlav forbrugertillid
Mod forventningerne stiger detailomsætningen en smule i april
Noella: ”I sidste ende er der tre vigtige faktorer, når vi skal vælge produktionsland”
5 smykketrends SS 23: Kreativitet, kombinationer og følelser
Sneakerbrand er tilbage i topform og leverer atter millionoverskud
Pulse 2021 - Forbrugertrends set i en marketingkontekst
Hvilke livsstilstendenser kommer vi til at se i de kommende år?
Conscious Fashion Fair - en ny bæredygtig modemesse i Aarhus målrettet forbrugeren
Kan e-eksport være med til at fremme modeeksporten?
JBS overtager velrenommeret trikotagevirksomhed
Christian Maibom: ”København har en unik mulighed for at blive en af Europas vigtigste modebyer”
Børnetøjsvirksomhed har vokseværk: Satser på butik nummer to og bygger nyt domicil
Georg Jensen offentliggør national designkonkurrence
Flere og flere butikslokaler står tomme – det står værst til i storcentrene
Fub: Børnetøj der går i arv gennem flere generationer
By Basics: ”Vores forretningsmodel er med omtanke for miljøet”
PEJ COLOUR CRUSH: Guddommelige referencer med ædle metaller
Nye norske momsregler får betydning for danske netbutikker
Aldrig har der været flere tomme butikslokaler
God kundeservice – en gang mere for prins Knud!
Reportage: Aarhus Fashion Week er mødet med jyske kunder og muligheden for nye relationer
Er de fysiske butikker blot forbrugernes showrooms?
Opdatering på modebranchens foreninger: Wear
Kim Hyldahl: ”Helt fra scratch med syv par jeans”
Den fysiske butik er (stadig) under udvikling – ikke afvikling
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
2ndday: ”Et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward”
Hr. Birk: Herretøjsbranchen skal slå på ekspertise og passion
BTX Group: Egne butikker er en balancekunst mellem retail og wholesale
Sådan går det modebranchens foreninger: Wear
De fysiske butikker hæver skjoldet mod digitalisering
Nethandlen er ikke skyld i butiksdød: ”Tag en tudekiks og stram op”
AltaPay-chef om omni channel i fashion retail: ”Det betaler sig!”
Jane Kønig: Fra urtepotteskjulere til smykker i verdensklasse
Q&A: FDIH's direktør om detail- og nethandel
Total Ret@il: Ny bog sætter retningen for fremtidens retail
WGSN update: Womenswear på CIFF & Revolver AW 18/19
WGSN update: Tekstiler og print pre-fall AW 18/19
Tilfredsstillende resultat hos dansk modebrand på trods af mindre fald på bundlinjen
Modebrand accellererer væksten: Bundlinje stiger med 50 procent
Nyetableret onlineunivers udvider forretning med opkøb
Modevirksomhed femdobler årsresultat på fem år
Fortsat millionvækst hos dansk modevirksomhed
Sneak peek: Årets højdespringere på TØJs Top 150-liste
Fortsat millionresultat hos familieejet taskebrand
Tilfredshed med 2022-resultat hos dansk taskebrand
Jubilæumsportræt: Adax - Alle har været med til at skabe succesen
Trods udfordringer med Covid-19 hos taskevirksomhed: "Resultat betragtes som absolut positivt"
Investeringer hos Adax påvirker årets resultat
I denne uges korte nyheder kan du blandt andet læse om en ny svensk profil hos By Malene Birger, om priserne til Magasins Partnerdag, om Adax’ nye marketingchef og om åbningen af tre modebutikker i Field’s.
To modevirksomheder tager priser ved Magasins årlige Partnerdag
Magasin hylder hvert år de bedste brands ved årets Partnerdag, hvor storcentret uddeler priser til partnere, der gennem året har udmærket sig særligt. Tæt på 500 af Magasins partnere var samlet på Kgs. Nytorv ved prisuddelingen, der blev afholdt den 4. oktober
Til Partnerdagen blev der uddelt tre priser: Årets Partner, Vækstkomet og Årets kundepris.
For et højt niveau i alle dele af virksomheden og præsteret vækst vandt den franske lingerivirksomhed Van de Velde hovedprisen, Årets Partner. Van de Velde står bag lingerimærkerne Primadonna, Andres Sarda og Marie Jo.
Det danske modebrand Neo Noir vandt Årets Kundepris gennem en stor afstemning blandt Magasins kunder. Neo Noir er mode til unge kvinder med fokus på fast fashion til kommercielle priser.
Herningcentret overtages af Danske Shoppingcentre
Det 40 år gamle Herningcentret bliver det 17. center i Danske Shoppingcentres portefølje, der blandt andet indeholder Frederiksberg Centret, Kolding Storcenter og Friis i Aalborg. Danske Shoppingcentre overtog det Herning-baserede shoppingcenter pr. 1. oktober 2018.
Ved overtagelsen af Herningcentret har Danske Shoppingcentre blandt andet lagt vægt på den udvikling, som centret har gennemgået – fra et traditionelt indkøbscenter til en moderne shopping- og oplevelsesdestination.
”Herningcentret er et veldrevet center, som er populært i et stort område i det midtjyske, hvilket passer godt ind i vores målsætning om at eje og udvikle de bedste centre i Danmark. Nu glæder vi os til at fortsætte den positive udvikling med centrets lejere og kunder,” siger direktør, André Scharf, på vegne af Danske Shoppingcentre i en pressemeddelelse.
Centret har i alt 90 butikker, hvoraf 80 er butikker og 10 er spisesteder.
Ny strategi og marketingchef hos dansk taskebrand
Den danske taskevirksomhed Adax A/S har fået ny marketingchef fra den 1. oktober. Den nye kvinde på posten er Nanna Skovholm. Ansættelsen sker som led i en større strategisk oprustning.
Den nye marketingchef skal blandt andet optimere digitale aktiviteter i forbindelse en større strategisk oprustning af Adax’ brandpositionering.
”Vi ønsker et øget fokus på vores brandpositionering i både ind- og udland, og her mener vi, at Nanna er den helt rette til jobbet,” forklarer CEO, Eugen Silfen, og supplerer:
”Med Nannas erfaring er jeg sikker på, at vi har mulighed for at optimere blandt andet vores digitale aktiviteter endnu mere.”
Modens luksus mænger sig blandt mest værdifulde brands
Interbrand offentliggør hvert år en top 100-liste over største værdi af brands baseret på økonomiske resultater samt kompetence til at påvirke købs- og konkurrenceevne.
Ifølge top 100-listen er Gucci og Louis Vuitton blandt de hurtigst voksende mærker, sammen med Amazon, Salesforce og Netflix.
Mærker som Gucci har vundet de yngre forbrugere med moderne kollektioner og modige marketingkampagner. Guccis ryk fra en rangering 51 til 39 er det største spring i luksussektoren.
Louis Vuittons fortsatte toprangering som nummer 18 skyldes brandets fortsatte fokus på den nye generation af millennial-forbrugere, og at brandet har holdt sig på forkant med streetwear i moden.
Andre modebrands på listen er Chanel på en 23. plads, Hermés på en 32. plads og Dior på en 91. plads.
Field’s satser massivt på mode: Åbner tre butikker i dag
Shoppingcentret Field’s har landet en række store aftaler i 2018, blandt andet med fire store H&M Group-brands. Tre af disse brands – Monki, & Other Stories og Arket – slår fredag den 5. oktober dørene op i storcentret. Senere på året åbner H&M Home.
”Det er helt vildt. Vi kniber os stadig i armen. Inden for mode kan Field’s’ butiksmiks nu måle sig med hvilken som helst europæisk metropols. Vi er utrolig stolte over at have samlet i alt fem internationale H&M group brands under samme tag, når vi tæller H&M med,” fortæller Center Manager, Thomas Thomsen, i en pressemeddelelse.
Field’s åbnede i 2004, og havde i 2017 et besøgstal på 8,5 millioner gæster.
By Malene Birger henter svensk profil
Det danske modebrand By Malene Birger henter nu en svensk profil til København. Ellen Dixdotter, der tidligere har været hos det svenske modebrand Hope, er hentet ind for at drive og skabe virksomhedens globale brandstrategi på alle markeder og salgskanaler. Ellen Dixdotter tiltræder rollen som Global Marketing & Visuel Direktør fra den 1. november.
”Jeg ser frem til at komme til København og tiltræde Malene Birgers rejse i rollen som Global Marketing & Visuel Direktør,” siger Ellen Dixdotter til det svenske branchemedie Habit.