I denne uges korte nyheder kan du læse om Messages nye kollektion, der skal støtte et godt formål, om & Other Stories, som skal forhandles i eksterne butikker, og om en fusion mellem to messer i Berlin.

Overskud fra ny tøjkollektion skal doneres til udsatte, ugandiske piger

Hele overskuddet fra modevirksomheden Messages nye kollektion ’Girls Support’ skal gå til udsatte piger i Ugandas slum gennem børnerettighedsorganisationen Planbørnefonden. Kollektionens overskud skal gå til organisationens projekter i hovedstaden Kampalas slumkvarterer, hvor tusindvis af unge piger er tvunget til at prostituere sig for at overleve.

”Det er både modigt og nytænkende af Message og deres kunder at støtte pigerne i Kampala. Pigerne i slummen er stadig børn, når de begynder at prostituere sig selv – og Message sikrer nu, at de får en skrædderuddannelse og fast job. Det er i dén grad et virksomhedssamarbejde, hvor piger støtter piger, og hvor både Message og Planbørnefondens dna matcher,” siger Head of Fundraising and Partnerships i Planbørnefonden, Marie Hecht, i en pressemeddelelse.

Den nye kollektion kan fra den 3. oktober findes online og i butikkerne landet over.

Foto: Message
H&M-brand bliver mere selvstændigt

Brandet & Other Stories, som er et af den svenske tøjgigant  H&M’s egne brands, vil fremover også forhandles i andre modetøjsforretninger end H&M’s egne. Hidtil har koncernens brands, H&M, Cos, & Other Stories og Arket, udelukkende været forhandlet i H&M’s egne butikker og via webshops, men fremover vil der oprettes en særskilt salgskanal i Stockholm til & Other Stories. Det skriver Textilwirtschaft, som har fået informationen fra interne kilder.

H&M lancerede & Other Stories i 2013, og det forhandles i dag i 64 butikker i Europa, Mellemøsten, Sydkorea og USA.

Foto: H&M
Panorama Berlin fusionerer med Selvedge Run

Efter to sæsoner med succesfuldt samarbejde annoncerer den tyske modemesse Panorama Berlin nu et permanent samarbejde med den mindre modemesse Selvedge Run.

”Selvedge Run står for autentiske brands, håndværk og produktion. Fusionen er et vigtigt skridt imod at styrke vores visioner og fremtid samt at sætte yderligere fokus på det internationale marked,” fortæller Jörg Wichmann, CEO for Panorama Berlin.

Fra vinterudgaven af messen vil Selvedge Run befinde sig i forhallen til Indgang Syd, som er en af messens mest eksklusive lokationer kendt for sin imponerende arkitektur. I ånd med messens overordnede koncept bliver brands, som er kendt for deres kvalitet, bæredygtige produktion samt autentiske brandhistorie, præsenteret i dette område.

Foto: Panorama Berlin