Fra den 14. til den 16. marts 2018 løber Asiens største modemesse igen af stablen i Shanghai med mere end 1.200 udstillere fra hele verden.

Mere end 1.200 nationale og internationale modebrands deltager i Asiens største modemesse, Chic Shanghai, som råder over et samlet areal på 100.000 kvadratmeter i én af verdens største udstillingscentre: The National Exhibition & Convention Center.

Ifølge messen selv er Chic det absolut fortrukne mødested for ‘profashionals’ i Kina, og byder på både Chic Shows, seminarer og Chic Talks for alle modeindustriens aktører samt besøgende.

Kinas økonomi er efter syv år igen på vej op med 6,9 procent økonomisk vækst i 2017. De kinesiske forbrugere er derfor optimistiske om fremtiden. Det betyder, at der generelt er vendt en vilje tilbage til at bruge penge hos de kinesiske forbrugere. Kvalitet er vigtigere end kvantitet, og vigtige drivkræfter for forbruget i Kina er de såkaldte millenials, som værdsætter ægthed, individualitet og bæredygtighed.

Forbrugernes ”key desires” er også et stigende fokus inden for Kinas modeindustri og udbuddet af varer, der møder disse behov, bliver derfor øget.

Med et nyt og forbedret område for ungt design forsøger Chic-messen også at møde behovet for individuelle tilbud og kollektioner, blandt andet i en detailsektor, som beskæftiger sig med livsstilskoncepter.

Messen er helt overordnet opdelt i forskellige sektorer, herunder blandt andet Impulses, som er dedikeret til modedesign, Urban View der dækker herretøj, New Look der beskæftiger sig med kvindemode, Kids’ Paradise med børnetøj og skoleuniformer, Heritage der sætter fokus på læder, pels og produkter af dun og Secret Stars som huser accessories, sko og tasker.