I 2018 kan modeugens største messe CIFF fejre 25-års jubilæum. Messen har for alvor slået sig fast som et samlingspunkt for modebranchen i både Norden og resten af Europa.

Over 2.000 modebrands samt et væld af danske og udenlandske indkøbere og pressefolk vil under modemessen CIFF fylde de mere end 60.000 kvadratmeter i Bella Center. CIFF er kendt som den største messe under den københavnske modeuge, og med et 25-års jubilæum kan messen pryde sig med at være den længst eksisterende modemesse i Europa.

Kurateret område
CIFF har inviteret stifter og indkøbsdirektør hos konceptbutikken Machine-A, Stavros Karelis, til at kuratere CIFF Raven Special Projects-området, der vil være placeret ved indgangen til messen.

“Jeg har selv tidligere kommet som indkøber på messen, og her blev jeg ramt af den måde, hvorpå mærkernes identiteter bliver respekteret. Så da Kristian spurgte mig, om jeg ville samarbejde, virkede det som en rigtig god ide,” fortæller Stavros Karelis i et interview til CIFF.

Læs også: Video: Machine-A indgår samarbejde med CIFF

Nyt navn til modeshow
I februar 2017 blev CIFF Showscene lanceret med henblik på at tilbyde unge talenter en mindre omkostningsfuld måde at afholde modeshow på. Til denne vinters modemesse vil konceptet blive udvidet og skifter i den forbindelse navn til CIFF Runway.

”Unge talenter repræsenterer gejsten i modeindustrien. De tager chancer, skubber til grænser og hjælper vores branche fremad. Vi er begejstrede over at udvide vores runwaykoncept, der skal hjælpe upcoming brands med at udtrykke deres vision i individuelle præsentationer,” udtaler Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director hos CIFF.

Læs mere på CIFF.dk