Messeoptakt: Première Vision sætter ekstra fokus på bæredygtighed og innovation

Fra den 11. til 13. februar 2020 samler den parisiske messe Première Vision igen de seks største industrier inden for tøjbranchen under samme tag – i år med særligt fokus på koblingen mellem bæredygtighed og innovation.

Den parisiske messe Première Vision løber af stablen fra den 11. til den 13. februar. Messen vil i løbet af de tre dage bringe modebranchens seks industrier sammen til én: garn, stoffer, læder, design, tilbehør og produktion. Messen forventer, at der vil komme over 60.000 professionelle aktører fra over 120 forskellige lande forbi, som mødes for at dele idéer og skabe nye netværk.

Première Vision har i år besluttet at sammenkoble messeområderne ’Smart Creation’ og ’Wearable Lab’, og vil i februar 2020 for første gang åbne op for et unikt ’Smart Creation’-område, som er dedikeret til kombinationen mellem miljøansvarlighed og teknologisk innovation.

Ved Smart Creation området kan man opleve et udvalg af bæredygtige og innovative produkter, services og specialister. Derudover er der en udstilling med biomimetik som tema – udvikling af teknologi med udgangspunkt i naturen.

Messen byder på mere end 1.900 udstillere fra 57 forskellige lande, hvor 160 af dem er brands med en såkaldt ’eksemplarisk miljøansvarlig’ tilgang. De er blevet udvalgt ud fra flere dybdegående analyser foretaget af Première Visions teams om brandets sociale- og miljøansvarlige procedurer, hvordan de fremstiller deres produkter, samt hvilke materialer de udvælger.

Première Vision giver de besøgende mulighed for at deltage i 40 forskellige konferencer og workshops, som bliver afholdt i konferenceområderne ’Innovation Talks’ og ’Fashion talks’. 14 af disse konferencer og workshops vil have bæredygtighed og innovation som hovedbudskab. Emnerne som vil blive debatteret er blandt andet fremtidens bæredygtige tekstiler, bæredygtigt læder og cirkulær økonomi.