Den parisiske messe bekræfter nu sommerens udgave af Première Vision, der for første gang vil blive styrket af et digitalt initiativ.

Tilbage i februar måned kunne Première Vision samle modebranchens seks industrier under samme tag med stor succes på trods af Covid-19.

Det tog dog ikke mere end et par måneder, før Covid-19 spredte sig og fik skyerne til at hænge lavt over modebranchen. Det har fået flere messer i både ind- og udland til enten at aflyse sommerens messe eller tænke i alternative løsninger for at få messen afholdt.

Nu bekræfter Première Vision, at den parisiske messe vil løbe af stablen fra den 15. til den 17. september på Parc des Expositions de Paris Nord Villepinte. Det oplyser Première Vision i en pressemeddelelse.

Den fysiske messe, som vil blive i et format, der er tilpasset myndighedernes restriktioner, vil for første gang blive bakket op af en digital messe, der løber henover samme periode.

Formålet med den virtuelle messe, som vil blive vist på Première Visions digitale platform ’Première Vision Marketplace’, er at øge synligheden af udstillernes kollektioner til et bredere publikum af internationale købere og dermed for alvor sætte gang i modebranchen igen.

”Beslutningen om at organisere sommerens messe afspejler vores store engagement for at hjælpe modeindustrien med at komme på benene igen. Vi er fast besluttet på at give de aktører, der har haft tillid til os, direkte kontakt med deres kunder. Vi indførte derfor hurtigt foranstaltninger til fordel for vores udstillere ved for eksempel at lempe de generelle salgsbetingelser samt forsinkede registreringer,” fortæller General Manager i Première Vision, Gilles Lasbordes, i pressemeddelelsen og fortsætter:

”Fra midten af marts begyndte vi at tilbyde vores Marketplace-tjenester gratis. Nu tager vi endnu et skridt med nye investeringer i digital teknologi for at supplere og dermed styrke den fysiske messe.”

Foto: Pexels