Denne vinters udgave af den parisiske messe skilte sig ud fra de forgange år, hvilket primært kan tilskrives corona-virusset. Première Vision formåede dog alligevel at løfte messeoplevelsen og satte særligt fokus på bæredygtighed og innovation med stor succes.
Den 11. til 13. februar 2020 bragte Première Vision modebranchens seks industrier sammen under ét tag: garn, stoffer, læder, design, tilbehør og produktion. Forventningerne til antallet af udstillere og besøgende var dog lidt tvivlsomt på grund af corona-virusset. Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra messen.
Med tidligere forventninger om 1.900 udstillere fra 57 forskellige lande måtte stormessen i februar sande, at der på dette års messe endte med at komme 1.700 udstillere fra 48 forskellige lande. Trods tabet af 45 kinesiske brands var antallet stadig tilfredsstillende for arrangørerne bag Première Vision.
“Denne særlige udgave af messen, som var dedikeret til materialerne til forår/sommer sæsonen 2021, repræsenterede 1.710 internationale udstillere fra 48 forskellige lande. Dette var en tilfredsstillende repræsentation, når man tænker på tabet af 45 kinesiske virksomheder, som ikke havde mulighed for at deltage eller blive repræsenteret af europæiske teams,” udtaler Première Vision i pressemeddelelsen.
Antallet af besøgende på den parisiske stormesse var ligeledes højt trods corona-virusset. Med næsten 45.000 besøgende fra hele verdenen formåede Première Vision at åbne dørene for mere end 80 procent af messens normale antal besøgende.
Première Vision havde tilmed stor succes med at skabe fokus på bæredygtighed og innovation. Det, som var særligt besøgt på messen, var det nye ’Smart Creation’-område, hvor 58 udstillere præsenterede deres bæredygtige innovationer og modeteknologier samt konferencerne, som omhandlede de samme emner.
Ved messens åbning den 11. februar 2020, blev det annonceret, at Première Vision fra 2021 rykker sine datoer.
![](https://branchebladettoj.dk/wp-content/uploads/2020/02/acc-0327.jpg)