Under den næste udgave af den store, italienske modemesse Pitti Uomo vil den danske messearrangør Revolver stå klar med en lang række skandinaviske mærker.

Et nyt område på den italienske messe Pitti Uomo præsenterer omkring 15 skandinaviske herretøjsmærker. Området har fået tilnavnet: Scandinavien Manifesto.

‘Scandinavian Manifesto’ placeres i Arena Strozzi-området ved Fortezza da Basso og vil udover de mange herretøjsmærker præsentere tilhørende moderne designikoner fra den nordiske møbel-, kunst- og kulinariske scene.

Formålet med det nye koncept er at præsentere modebrands i en skandinavisk sammenhæng, således at besøgende, indkøbere eller pressefolk kommer til at forstå, hvordan skandinavisk livsstil og kultur understøtter den moderne herretøjsscene.

Christian Maibom, grundlægger og kreativ direktør for Revolver, udtaler:

“Vi er superstolte over, at Pitti Uomo har valgt os til at skabe dette projekt sammen med dem. Pitti Uomo er verdens førende herretøjsplatform, og vi mener, at dette projekt er en unik mulighed for vores mærker – at vise det bedste af, hvad moderne skandinavisk herretøj har at tilbyde.”

Samarbejdet mellem Pitti Uomo og Revolver er planlagt til at løbe over mindst tre sæsoner.
Den endelige liste over deltagende brands samt yderligere detaljer vil blive annonceret i den kommende tid.

Pitti Uomo løber af stablen den 12.-15. juni 2018.