Omsætningen er tredoblet hos dansk modebrand i 2021 – en udvikling som skyldes flere forskellige faktorer.
Modevirksomheden Basic Apparel har netop præsenteret at regnskab for 2021, hvor omsætningen er blevet tredoblet. Den store stigning skyldes en fordobling i wholesale-forretningen, at virksomhedens første fysiske butik er åbnet og en vækst på markederne i Tyskland og Holland.
I 2020 medvirkede Basic Apparel i tv-programmet Løvens Hule, og siden har stifteren Camilla Balle haft travlt med at udvikle og producere brandets tidløse modetøj. Målet med Basic Apparel har været at lave ’low impact fashion’, som grundlæggende er modetøj uden sæsonpræg, som er designet til at holde længere. Investoren Jesper Buch skød to millioner kroner i virksomheden, og pengene er blandt andet blevet brugt til at opruste medarbejderstaben og til at åbne virksomhedens første fysiske butik i København.
”Vi er utrolig glade for, at vi står med så flot et resultat i dag. Det er vildt, at vi er lykkes med at fordoble på bundlinjen, men jeg er allermest stolt af den vækst, vi ser på toppen, hvor vi har tredoblet vores omsætning. Væksten betyder, at vi er nået ud til mange flere mennesker, og det skyldes ikke mindst åbningen af vores første flagship-butik i København, der har givet os en langt større synlighed blandt danskerne og vækst på kernemarkeder”, siger stifteren af Basic Apparel, Camilla Balle, i en pressemeddelelse.
Foto: Camilla Balle
For Camilla Balle skal den gode kundeoplevelse være i centrum, lige meget om kunderne besøger den fysiske butik eller shopper online.
”Den oplevelse, man får, når man træder ind i butikken eller besøger webshoppen er essensen af et brand. Derfor har vi investeret i at skabe en relevant brugeroplevelse og sikre sammenhæng i hele Basic Apparel-universet, uanset om man møder os fysisk eller online. Vi vil være nærværende og transparente både med vores produkter og i hele vores forretning”, siger Camilla Balle.
For at styrke kundeloyaliteten har Basic Apparel udviklet et noos-program, som også skal understøtte de 250 forhandlere af brandet, og fremadrettet er planen at udvide online.
Foto: Basic Apparel