Et netop offentliggjort regnskab viser, at der er vækst på alle nøgletal i nordisk tøjkoncern.

Det nordiske brandhouse PWT Group A/S har netop offentliggjort deres regnskab for perioden 1. januar til 31. december 2021, og nøgletallene viser vækst på alle parametre. PWT Group står blandt andet bag  herrebrands som Lindbergh og Bison samt Danmarks største herretøjskæde, Tøjeksperten, og virksomheden har med et årsresultat før skat på 156 mio. kroner opnået sit hidtil bedste resultat.

Regnskabet viser en samlet egenkapital på 213 mio. kroner, hvilket er en stigning i forhold til sidste års regnskab, hvor egenkapitalen lå på 87 mio. kroner. Bruttofortjenesten er ligeledes steget og rammer i 2021-regnskabet 316 mio. kroner op mod 165 mio. kroner i 2020.

Coronanedlukning og tiden efter

Starten af 2021 blev præget af nedlukninger på grund af coronapandemien, men på trods af den vanskelige start på året, forløb resten af 2021 rigtig godt for PWT Group A/S, som har formået at positionere sig som en stærk spiller inden for menswear i den nordiske modebranche.

”Vi er rigtig godt tilfredse med resultatet. Vi er lykkedes med at performe stærkt i alle dele af forretningen. Vi har året igennem fastholdt et skarpt fokus på at fortsætte processen omkring produktudvikling, at holde kunderne i absolut centrum, samt at accelerere tilgangen til den 100% sømløse kundeoplevelse, fysiske butikker og digitalt imellem i vores retail B2C – samt at drive den digitale omstilling, på tværs af virksomhedens forskellige platforme,”  udtaler CEO i PWT Group, Ole Koch Hansen, i en pressemeddelelse.

PWT Group er fortrøstningsfulde og forventer et godt 2022.

 

Foto: PWT Group