Modebrandet Stine Goya har netop offentliggjort regnskab, som viser en vækst i omsætningen på mere end 30 procent, og det er virksomhedens bedste resultat nogensinde.
En vækst i omsætningen på mere end 30 procent har netop sikret det danske modebrand Stine Goya det bedste resultat nogensinde. Brandet er vækstet på alle markeder, og det skyldes dels en udvikling i brandets kollektioner og dels en forhøjet salgs- og marketingindsats. Det skriver modebrandet i en pressemeddelelse.
Det netop offentliggjorte regnskab dækker perioden 1. april 2021 til 31. marts 2022. Heraf fremgår det, at bruttofortjenesten er steget fra 21,7 mio. kroner i foregående regnskabsperiode til 24,8 mio. kroner. Resultatet af primær drift (EBIT) stiger fra 7,2 mio. kroner i 2020/21 til 9,2 mio. kroner i 2021/22. Årets resultat lander på 7,6 mio. kroner mod 5,6 mio. kroner året forinden.
I perioden har Stine Goya investeret kraftigt i det britiske marked, hvor man nu kan finde et showroom og egne medarbejdere. Derudover gør brandet sig klar til at åbne den første flagship store uden for Danmark i Londons Soho-bydel. Åbningen finder sted den 14. september, og butikken er designet af duoen Wang & Söderström.
”I år har vi investeret massivt i international ekspansion med særligt fokus på UK, som er et af vores vigtigste og hurtigst voksende markeder. Vores nye flagship store i London er en milepæl for os. Med egen butik i London inviterer vi alle vores engelske kunder og partnere endnu tættere på vores farverige univers. Vi udfolder også et vigtigt første skridt i en international ambition med fokus på wholesale, ecommerce og egen retail,” siger CEO i Stine Goya, Thomas Goya Hertz.
Brandet forventer at kunne vise yderligere international udvikling med vækst i næste års regnskab.
Foto: Stine Goya