Det står tydeligt i kortene. Black Friday bliver en stjernedag for handel i Danmark – både online og i fysiske butikker. 

Black Friday har haft vokseværk de seneste par år. Samlet set købte danskerne for 2,11 mia. kroner på Black Friday sidste år, hvilket er en stigning på 46 procent sammenlignet med 2016. Ugen blev den største nogensinde i dansk online-handel.

Og den gode stime ser ud til at fortsætte.

“Vi mærker det allerede nu. Vi kan blandt andet se, at butikkerne er i fuld gang med at forberede sig til årets største udsalgsdag Black Friday. Sammenlagt forventer vi, at der kommer flere Black Friday tilbud og højere rabatter denne gang, og at Black Friday bliver bedre end de foregående år,” udtaler Martin Andersen, direktør for PriceRunner i Danmark, i en pressemeddelelse.

Det forventes, at Black Friday, som falder den 23. november 2018, bliver årets største udsalgsmekka og kommer til at stjæle tronen fra den ellers vindende shoppemåned, december.

Læs også: Alle rekorder blev slået til Black Friday 

“Black Friday bliver en vild og voldsom udsalgsdag. PriceRunner forventer, at det samlede salg vokser med 20 procent i år. Black Friday vil fortsætte med at befæste sin position som årets største udsalgsdag. Mange butikker tyvstarter Black Friday og fortsætter weekenden over, og det betyder reelt at der nu er tale om en hel Black Friday udsalgsuge,” kommenterer Martin Andersen.

PriceRunner.dk er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,6 millioner brugere.