Den frivillige herretøjskæde Mr. sikrer fremtiden for foreningen med en ny 2020-strategi.
”Der sker store ændringer i detailhandlen, og der er ikke plads til tilfældigheder,” fortæller bestyrelsesformanden i Mr., Frank Hoffmann, i en pressemeddelelse.
Herretøjskæden har derfor på en generalforsamling besluttet, at den nuværende strategi skal ændres til en ny og mere strømlinet strategi, der træder i kraft fra 2020.
Mr. består af selvstændige butikker, og ifølge adm. direktør Frank Skovgaard er det en fordel.
”Fordelene ved den frivillige forening er, at vi har en lokal købmand, som driver sin egen butik og sikrer, at kampene bliver vundet lokalt,” fortæller han og fortsætter:
”Men at få de bedste priser, at repræsentere de bedste internationale brands og at have de bedste systemer kræver sammenhold bag scenen.”
Frank Hoffmann sammenligner koncernen med EU, hvor alle lande har forskellige hensyn, men hvor de også er nødt til at stå sammen. Den nye strategi skal altså med andre ord strømline forretningen og give butikkerne et bedre sammenhold, samtidigt med at hver butik fortsat beholder sin selvstændighed.
Den nye strategi indeholder blandt andet aktiviteter som minimumskøb, onlinesalg og eksklusive brands, ligesom de mange selvstændige butikker skal have et fælles it-system og uddannelse af butikkernes personale.