Hvor køber danskerne primært ind, når de vælger at granske det store net? Se listen med de 20 mest populære netbutikker i Danmark, hvor fire af pladserne indtages af modewebshops.
For tredje år i træk kan Zalando.dk kalde sig danskernes fortrukne netbutik med 2,7 procent af alle nethandler i Danmark. Det viser en opgørelse over de 20 mest populære webshops foretaget af FDIH. Zalando har ikke blot succes i Danmark, men i hele Nordeuropa, og den tyske modegigant har netop meldt ud, at antallet af aktive kunder og ordrefrekvenser er steget i første kvartal af 2018, samt at indtjeningen i samme periode er vækstet med 22 procent.
Kinesiske Wish.com kommer spurtende med sit gigantiske udvalg og meget billige varer, som har fordoblet salget til Danmark og står for 1,7 procent af de samlede onlinekøb i Danmark. Wish.com bliver således årets højdespringer og går fra en 14. plads i 2016 til en 5. plads i 2017. Udenlandske platforme forplanter sig altså mere og mere i det danske, dog følger Coop.dk godt med og snupper en 3. plads.
Fire ud af de fem mest benyttede netbutikker i Danmark er udenlandske, og det ærgrer adm. direktør i FDIH, Niels Ralund.
”Udviklingen er helt klar på nettet. Forbruget vokser, og de store spillere spiser mere og mere af kagen. Derfor er det også lidt ærgerligt, at fire ud af de fem bedst sælgende butikker i Danmark er udenlandske,” udtaler direktøren.
Fire modewebshops, Zalando, H&M, Boozt og Asos, er også med på listen over de bedst sælgende netbutikker. De fire webshops er ligeledes udenlandske spillere.
Kilde: FDIH