Nu kommer der pang på farvedrengen, mønstre som går ud over de klassiske grå tern og et generelt fokus på, at tøj skal vække glæde og gerne må skille sig ud. Herretøjskæde ændrer strategi og genåbner alle 26 butikker i Danmark den 31. august.
Herretøjskæden Marcus vil nu gøre op med de sorte og grå farver, som ellers er dominerende i dansk herremode. Derfor vil kæden nu relancere forretningen med blandt andet webshops og nye butikker. Relancering vil blandt andet byde på et nyt, kreativt univers i alle butikker og spritnye kollektioner med fokus på humor, leg og glæde.
Den nye kollektion kommer til at indeholde tøj med klare farver og vilde mønstre. Budskabet er klart: Dit tøj skal vække glæde – både hos dig selv og andre.
Marcus er klar over, at det for nogle kan være en stor omvæltning at gå fra sorte jeans til pludselig at skulle iføre sig farver fra top til tå. Derfor vil kæden i fremtiden have endnu mere fokus på at give personlig rådgivning til at få den gode stil.
Marcus håber at kunne ramme den unge målgruppe ved at gøre den gode stil lettilgængelig – og ikke kun i form af fornuftige priser, men i høj grad også gennem den rette, personlige rådgivning.
”Vores kunder har helt forskellige behov, og det stiller store krav til den individuelle rådgivning, vi yder hver dag. Uanset hvem der besøger vores butikker, sikrer vi hos Marcus, at man kan få en cool stil uden at bruge en formue,” udtaler Jørgen Wisborg, konceptchef i Marcus Gruppen A/S, i en pressemeddelelse.
Fra den 31. august vil Marcus’ kunder finde nye kollektioner og opleve en helt ny stil i de enkelte butikker, når kæden genåbner med det nye koncept. Også Marcus’ webshop får en mere legende og humoristisk tilgang til herretøjsmoden end tidligere set.