Brancheforeningen Wear og onlineplatformen Delogue inviterer til netværksmøder, som har til formål at skabe grobund og mulighed for videndeling inden for udvalgte temaer, der berører modebranchen.

Væksten inden for dansk modedesign er tydelig. Globalisering og udvikling i detail- og e-handel har nødvendiggjort øget eksport, ny teknologi, bæredygtighed, kommunikation og salg. Opgaver, som er svære at løfte med én hånd, hvis succesen skal forsætte – så hvorfor ikke bruge flere?

I den forbindelse har brancheforeningen Wear, som ligger under Dansk Erhverv, og onlineplatformen Delogue skabt muligheden for at netværke om viden indenfor temaer der berører modeindustrien.

”Vi tror på, at videndeling kan være med til at skabe og sikre vækst. Gennem netværksmøder vil vi samle eksperter og virksomheder fra modebranchen i et forum for videndeling og dermed understøtte branchens fremtidige innovation og vækst,” fortæller Nikolai Klausen, Direktør hos Wear, i en pressemeddelelse.

Delogue uddyber:

”Vores målsætning med netværksmøderne er at skabe et lukket forum med 8-12 deltagere, hvor de kan dele ud af deres erfaringer, få inspiration fra eksperter, komme derfra med nogle realiserbare løsninger og et udvidet netværk at trække erfaringer fra,” forklarer Rikke Biehl, CEO i Delogue.

Der kommer til at være seks møder i alt. De første netværksmøder bliver afholdt henholdsvis den 16. april kl. 8.30-11.00, med fokus på bæredygtig produktion, samt den 24. april kl. 8.30-11.00, med vægt på udfordringer ved eksport inden for modebranchen.

Wear og Delogue er fælles-facilitatorer på netværksmøderne. Det er gratis at deltage, men der er et no show-gebyr på 250 kroner.


Oversigt over netværksmøder:

  1. Bæredygtighed i modebranchen den 16. april 2018
  2. Eksport i modebranchen den 24. april 2018
  3. Retail og modebranchen den 10. maj 2018
  4. Teknologi i modebranchen den 24. maj 2018
  5. E-handel og modebranchen den 7. juni 2018
  6. Digitale Medier i modebranchen den 12. juni 2018