Den danske modeportal Miinto har netop offentliggjort sine seneste regnskabstal, der viser en vækst på over 40 procent.
I regnskabsåret 2017/18 vækstede modeportalen Miinto sin handelsvolumen med 30 procent og oplyste dengang, at virksomheden forventede at vækste med 40 procent det efterfølgende regnskabsår.
Den forventning er nu blevet indfriet. Tallene i virksomhedens seneste årsregnskab viser nemlig, at modeportalen solgte produkter for over 700 mio. kroner, hvilket svarer til en stigning på over 40 procent sammenlignet med sidste regnskabsår.
“Vi er igen i år lykkedes med en ambitiøs vækststrategi, der er et resultat af et skarpt fokus på handelsvolumen og den personlige kundeoplevelse. Frem for blot at få varerne leveret fra et lager, værdsætter kunderne et personligt touch fra butikken, der har pakket varen. Samtidigt har vi formået at få de produkter online, som folk efterspørger. Og trods vi snart runder 2.000 tilknyttede butikker, er manglen på flere produkter samt partnere fortsat vores største begrænsning for yderligere vækst,“ udtaler Head of Fashion i Miinto, Camilla Frank, i en pressemeddelelse.
I forbindelse med Københavns modeuge i sidste uge har Miinto som noget nyt investeret i udviklingen af individuelle indkøbsanbefalinger til alle deres partnere. Det betyder, at Miintos partnerbutikker ved hjælp af data fra over 5 mio. månedlige besøgende på modeportalen, data fra alle butikkernes kassesystemer og online trends får anbefalet, hvad de skal og ikke skal købe til deres fysiske butikker og webshops.
Desuden vil Miinto det næste år også styrke sin position som en Danmarks digitale frontløbere inden for mode samt have et endnu større fokus på en række bæredygtige initiativer.