Den danske detailgigant Salling Group gennemfører i dag en organisationstilpasning, der berører medarbejdere i support- og back office-funktioner.

Salling Group gennemfører i dag den 26. september 2019 en organisationstilpasning. Det vil berøre virksomhedens centrale funktioner, såsom support- og back office-stillinger. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

Som et led i organisationstilpasningen forenkles Salling Groups centrale funktioner, og ansvaret herfra flyttes ud i organisationen for at skabe kortere beslutningsgange tættere på kunderne. Det betyder endvidere, at Salling Group har mulighed for at øge sine investeringer i dele af forretningen. Salling Group skriver i pressemeddelelsen, at den overordnede strategi ikke påvirkes af tilpasningen, ligesom der ikke er planlagt øvrige ændringer i virksomheden.

Målet med tilpasningen af organisationen er, at Salling Group forbliver konkurrencedygtig. Derfor vil detailgiganten også i de kommende år kunne tilbyde sine kunder en god service og de laveste priser.

Cirka 200 medarbejdere vil blive berørte af tilpasningen i form af omplaceringer, opsigelser eller ændrede ansættelsesforhold. Alle berørte medarbejdere tilbydes imidlertid uddannelse i den mellemliggende periode eller outplacement-forløb, som fortsætter, indtil alle igen er i et nyt job.

Per Bank, der er adm. direktør i Salling Group, er ærgerlig over, at virksomheden må tage afsked med dygtige kollegaer, men udtaler dog også i pressemeddelelsen, at han håber på at kunne genansætte så mange som muligt, når der igen viser sig åbninger i Salling Group. Salling Group ansætter nemlig hver uge op til 300-400 nye medarbejdere på hovedkvarterer, lagre og i butikker.