Først fusionerede Trendsales med markedspladsen Tradono. Nu kigger virksomheden mod de fysiske secondhand-butikker.
For fire år siden slog Trendsales sig sammen med sin største danske konkurrent Tradono. Men virksomheden ser ikke ud til at være færdig med at kigge efter nye muligheder.
Trendsales har nemlig investeret i den fysiske secondhand-butik Mind The Rags ApS.
“Bag Mind the Rags står et innovativt team, og vi har besluttet at investere, så de kan blive ved med at udvikle på deres butikskoncept og forhåbentlig gøre brug af nogle af de digitale kompetencer, Trendsales har bygget gennem årene. Vi tror på, at secondhand vil gennemgå en stor udvikling de kommende år og har en målsætning om at deltage der, hvor innovationen sker,” fortæller Caspar Wolffsen, CFO ved Trendsales, til TØJ.
Er investeringen en del af en større opkøbsstrategi? Det må tiden vise.
“Om vi vil investere i flere butikker er svært at spå om,” siger Caspar Wolffsen.
Vil skalere konceptet op
Mind The Rags er en fysisk secondhand-butik i København, hvor forbrugere kan booke en plads, og så står butikken for salget. Virksomheden er ejet af Michael Bertelsen, der også har udviklet den IT-løsning, der ligger bag Mind The Rags-konceptet.
“Det betyder rigtig meget for mig at få en større spiller med ombord, som blandt andet kan bidrage med kapital og sparring i forhold til at skalere mit iværksættereventyr. Butikken er dog kun en ‘lille’ del af en større vision, som går ud på at gøre det nemmere for nye secondhand-butikker at åbne op,” fortæller Michael Bertelsen til TØJ.
Foto: Unsplash.com