Anders Holch Povlsen har investeret i endnu en softwarevirksomhed. Pengene skal bruges på vækst, for virksomheden vil være førende på de europæiske marked.

Under Covid-19 poppede en ny digital shopping-tendens op: Liveshopping via sociale medier. Og det ser ud til, at tendensen er mere end blot en døgnflue.

Tidligere på året investerede Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen nemlig i en svensk IT-virksomhed, der har udviklet en platform til liveshopping.

Og nu har han investeret i en dansk softwarevirksomhed, der har specialiseret sig inden for liveshopping og salg via sociale medier. Det skriver Finans.

Softwarevirksomheden hedder Easy Live Sales, og ifølge selskabets adm. direktør, Christian Vester, skal investeringen bruges på at vækste og udbrede livesalg i hele Europa. De vil være førende på det europæiske marked og har derfor brug for både erfarne investorer og kapital.

 

Investering på 40 mio. kroner

Anders Holch Povlsen er ikke alene om at investere i selskabet. Nogle af landets stærke iværksættere har gjort det samme gennem selskabet Nordic Makers, som blandt andet har Unity Technologies-stifteren David Helgason og Whiteaway-medstifter Esben Gadsbøll som ejere. I alt har de investeret over 40 mio. kroner i Easy Live Sales.

Easy Live Sales blev stiftet i 2020 af Nikolai Aas Pedersen, der fortsat ejer mellem 33 og 50 procent af selskabet. Christian Vester ejer mellem 20 og 25 procent.

På nuværende tidspunkt har Easy Live Sales mere end 500 danske virksomheder tilknyttet – blandt andre en del fra modebranchen. Derudover har de kunder i Norge, Sverige, Finland, Holland og Færøerne.

 

Foto: Anders Holch Povlsen, Bestseller