Så kan du godt sætte kryds i kalenderen: Ny made-to-order-kollektion i børnehøjde rammer markedet den 10. maj. 

Endnu et dansk modebrand er kastet sig over børnetøjet. Denne gang drejer det sig op By Basics, der den 10. maj lancerer brandet, Petit By Basics.

Konceptet bag det nye børnetøjsmærke er høj kvalitet, tidløse design og etisk tilgang gennem hele processen.

Håndværk og leg

Petit By Basics er designet til at være rart at have på, så børnene har lyst til at bruge det. Derudover har det været en præmis, at skabe tøj, som kan bruges i generationer, så der er kælet for detaljerne og kvaliteteten. Det betyder blandt andet, at der er skubbet til den gængse forestilling om uld.

”Vores uld er både praktisk og sej – den er superbehagelig som hyggetøj, men også cool, når du skal dresse op,” fortæller Anne Dorte Thøger, CDO og ophavskvinde til de mange nye styles.

Materialerne er udvalgt, så de passer til børns præmisser: De er naturlige, åndbare og nemme at vask og pleje. Det betyder blandt andet, at alt uld kan maskinvaskes og tørretumbles ved lav temperatur, uden at den krymper.

Etisk børnetøj

Under tilblivelsen af Petit By Basics har ressourcer og etik været helt centralt i tilblivelsen. Det betyder blandt andet, at et opgør med brug-og-smid-væk-kulturen har været i fokus.

”Vores produkt er lige så aktuelt om fem eller ti år, som det er i dag. Vi arbejder med tøj lavet med en 360 graders etisk tilgang. Vi udvælger de råvarer, der passer ind i vores mindset og designer, håndklipper og producerer med fokus på komfort og kvalitet,” siger Peter Grensteen, COO.

Materialerne betår af 100 procent mulesingfri merinould og 100 procent økologisk bomuld – designet og strikket i Danmark, håndklippet og produceret på systue i Polen samt made-to-order.

 

Petit By Basics kommer på markedet via egen webshop og forhandlere den 10. maj 2022.

 

Foto: petit by basics