Bryllupsmode på budget, podcast sponsoreret af international modemastodont og kasketkonger med store ambitioner. Læs med om ugens korte modenyheder. 

Hver fredag samler TØJ op på korte, brancherelevante nyheder i artiklen ‘Kort & godt fra modebranchen.’ 


Svensk gigant – nu også med bryllupskjoler
Hos den svenske modekoncern H&M har de nu valgt at satse på et nyt marked. Koncernen vil således bevæge sig ind på markedet for bryllupstøj med konceptet The Wedding Shop.

Tidligere har H&M tilbudt enkelte brudekjoler, men den nye satsning skal nu skabe en samlet side for bryllupstøj under H&M’s webshop.

 

Moderedaktør og Tommy Hilfiger i ny podcast
Det amerikanske modehus Tommy Hilfiger har meldt sig som sponsor af en ny dansk podcast fra Heartbeats med moderedaktør på magasinet Dossier, Mads Emil Grove Møller, som vært.

Podcasten har fået navnet PodPassion og har til formål at undersøge, hvad der driver Mads Emil Grove Møllers venner og bekendte fra den kreative branche. PodPassion sendes første gang den 13. april.

 

Københavnske kasketkonger sætter gang i vækstplan
Københavns eneste fysiske kasketbutik, Cap Store på Fisketorvet, får nye ejere med store ambitioner. De to nye ejere udgøres af en ny direktør Mads Kragh, der er idemanden bag CapStore, samt en ny investor, Allan Muff, der står bag de to kasketbrands State of Wow og Upfront.

De to ejere ønsker at åbne kasketbutikker i alle større, danske byer men også på længere sigt i Europa.

”Med det nye partnerskab vil vi tage konceptet endnu længere. Vi har allerede webshops i tre lande, en fysisk butik på Fisketorvet og en shop in shop i Magasin på Kongens Nytorv, men vores ambitioner går ud over København. Vi vil gerne skabe kasketshops med det gode kasket-nørderi og høj kundepleje som omdrejningspunktet i alle de større byer i Danmark og på sigt i Europa,” fortæller Mads Kragh, i en pressemeddelelse.