I ugens korte nyheder bliver du opdateret på en onlinegigants indtrædelse på nye markeder, åbningen af et australsk high-end brand i Skandinavien, teknologiske initiativer hos H&M med henblik på forbedret kundeoplevelse og en skindbranche, der lider.


Zalando udvider med to nye markeder
Den store onlinegigant Zalando har annonceret, at den til sommer træder ind på to nye markeder, nemlig Irland og Tjekkiet, som åbner op for 15,4 millioner potentielle nye kunder.

De irske og tjekkiske markeder er de første lande, som Zalando indtræder på siden 2013.

”Vi glæder os til at åbne Zalando for nye kunder, og vi tror på, at vores store udvalg, personaliserede shoppingoplevelse og kundeservices vil falde godt i spænd med de irske og tjekkiske kunder. Vi håndterer ekspansionen fornuftigt og drager fordel af vores kendskab og viden fra de øvrige europæiske markeder. Og vi opererer i sædvanlige Zalando-stil: lancér, lær, gentag og skalér,” udtaler Zalandos Co-CEO, Rubin Ritter, på onlinegigantens årlige pressedag.


H&M med stemmestyret styling
Nu skal teknologien være med til at forbedre shoppeoplevelsen for H&M-kunden. Tirsdag den 5. juni 2018 annoncerede den svenske tøjkoncern to nye initiativer, som er app-funktioner.

Appen H&M Home Stylist, der er baseret på et samarbejde med Google, skal gøre shoppeoplevelsen mere personlig og fungerer som en stemmestyret assistent, der giver kunden designråd og anbefalinger med henblik på produkter.

Reality-appen er designet til brandet Monki og med det formål at give kunden en bedre fornemmelse af, hvordan tøjet ser ud på. Gennem et samarbejde med iværksættervirksomheden HoloMe vil H&M-kunder i fremtiden være i stand til at se ni forskellige outfits fra Monki i tredimensionelle rum på enten smartphone eller tablet.

”Vi er meget begejstrede og stolte over snart at kunne frigive vores første stemmestyrede stylist til H&M Home og at kunne udforske en verden med en unik augmented reality-oplevelse,” fortæller Elin Frendberg, ansvarlig for forretningsudvikling i H&M-gruppen, i en pressemeddelelse.

Kilde: Berlingske Business 


Lave skindpriser giver minus på minkfarme
De fleste minkavlere har haft nogle hårde år med minus på bundlinjen. Derfor er det særligt spændende, når Kopenhagen Furs juniauktion løber af stablen og afslører, om branchen kan vente sig mere positive udsigter.

Salgsprisen på minkskind har de sidste par år været væsentligt lavere end den gennemsnitlige produktionspris for de mange avlere. Det store millionminus har sat sine spor på forhåbningerne for kommende år, og formanden for Kopenhagen Fur og de danske pelsdyrsavlere, Tage Pedersen, regner heller ikke fremadrettet med et plus på de tre minkfarme, som han ejer sammen med andre familiemedlemmer, der i 2017 havde et samlet minus på 3 mio. kroner.

“Salgsprisen er alt for lille. Det er hårdt for alle, og det koster hver dag,” konstaterer Tage Pedersen.

I 2013/14 nåede den globale skindproduktion omkring 90 mio. skind, sammenlignet med 45-55 mio. styk på nuværende tidspunkt.

Kilde: Børsen 


R.M Williams åbner butik i Skandinavien
Det australske high-end brand R. M. Wiiliams, der er delvist er ejet af Louis Vuitton, åbner torsdag d. 14. juni sin første skandinaviske butik i starten af Købmagergade, København.

Butikkens areal kommer til at strække sig på 100 kvadratmeter og vil sælge sko, støvler og accessories. Som noget helt nyt på det skandinaviske marked vil butikken også forhandle en del af herrekollektionen, der bl.a. indeholder skindjakker, skjorter og denim.

I Europa og Skandinavien er R.M. Williams bedst kendt for sine håndlavede støvler.