Tre iværksættere har i efteråret 2018 lanceret en ny tøjshopping-app. Rejsen er indtil nu gået godt, og iværksætterne søger nu flere brands og webshops, som vil være en del af appen.

Den 27. november 2018 lancerede tre unge fyre en ny app, som de kalder for Trendmatch. Appen er en kombination mellem tøjshopping og dating-appen Tinder, hvor swipe-konceptet går igen. Applikationen gør det mere simpelt for både virksomhederne at sælge deres tøj og for forbrugerne, så de kan vælge lige præcis dét stykke tøj, de leder efter.

I appen bliver forbrugerne præsenteret for ét stykke tøj ad gangen, og med et swipe til enten højre eller venstre kan de vælge hver style til eller fra.

Ifølge iværksætterne bliver modevirksomhedernes produkter herved fremvist på en helt ny måde, hvor tøjet ikke drukner i mange forskellige varianter.

”Trendmatch tager ikke brugerne fra hverken webshops eller brands, men bygger derimod en ekstra brugerbase, hvor man hermed bliver i stand til at ’fange’ brugerne i et tidligere flow. Det kan eksempelvis være, når de sidder i bussen eller står i køen i supermarkedet. Trendmatch er med andre ord med til at give et helt andet indkøbsflow, og så er det både nemt og hurtigt – både for virksomhederne og forbrugerne,” siger Michael Bech Laugesen, der er UX/UI designer hos Trendmatch, i en pressemeddelelse.

Applikationen har siden lanceringen fået 1.300 brugere. Og selv om der allerede er webshops og brands som Trendday, Eviila og Unify Underwear, der har valgt at tilknytte sine varer i appen, søger iværksætterne flere brands og webshops, som har lyst til at blive en del af appen.