”Vi tror på, at innovation og nytænkning er vejen frem,” lyder det fra fashiontech-virksomheden, som netop har skabt et nyt koncept med mål om at hjælpe kriseramte livsstils- og modebrands.

Mode- og livsstilsbranchen er ligesom de fleste brancherunder et ekstremt pres som følge af Covid-19 situationen. Flere virksomheder oplever, at butikker og webshops ringer og afbestiller deres ordrer grundet usikkerhed for fremtiden, og det efterlader virksomhederne med bugnende varelagre, der ikke kan afsættes.

Det er en problemstilling, som har fået den nyopstartede fashiontech-virksomhed, Traede, til at tænke kreativt i håb om at hjælpe deres kunder bedst muligt.

’Dropshipping’ gavner både brand og butik

Det unge firma ønsker med deres nye koncept at lave en løsning, som gavner både brand og butik. Derfor har Traede udtænkt en ’dropshipping’-løsning i samarbejde med nogle af deres kunder.

Dropshipping-konceptet gør det muligt for butikkerne ved blot et enkelt klik at sælge de selvsamme varer uden først at skulle bestille dem hjem, og brandsene får samtidig mulighed for at få solgt deres varer – nu bare gennem dropshipping.

I praksis fungerer det sådan, at butikken lægger en dropshipping-ordre hos brandet, som nu står for pakning og levering direkte til slutkunden. Fakturering og kommissions-rate aftales udelukkende mellem brand og butik.

Digitalisering og agilitet er essentielt

Fashiontech-firmaets løsning har også den væsentlige fordel, at brand og butik bibeholder samarbejdet igennem perioden, som ellers ville ophøre. Tilmed minimeres den fysiske kontakt, da dialogen er digital.

Traede håber, at de med det nye koncept kan hjælpe brands og butikker i en ellers svær tid.

”Vi tror og håber på, at vi med Traede dropshipping kan sikre et indtjeningsgrundlag og øge likviditeten for brands og butikker i en ellers meget svær tid. Tilbagemeldingen fra kunderne har været positiv indtil videre, og brands og butikker medgiver, hvor essentielt digitalisering og agilitet er, når der pludselig opstår uforudsete hændelser som den nuværende Covid-19 krise. Vi tror på, at innovation og nytænkning er vejen frem, når der opstår nye problematikker som den nuværende corona-krise har medført, og vi håber på at kunne inspirere til kreative løsninger af dette,” fortæller Traede i pressemeddelelsen.

Traede er en dansk tech-virksomhed, som har udviklet en alt-i-én brancheløsning for mode- og livsstilsbrands. Ved hjælp af online platformen kan brands samle og håndtere kritiske forretningsområder såsom salg, indkøb, lagerstyring og fakturering, ligesom et utal af integrationer til andre systemer også understøttes.

De sidder i dag 10 mand på deres hovedsæde i København og har for nyligt åbnet kontor i Stockholm. Platformen benyttes af knap 200 brands og 50.000 butikker.