Den danske fashiontech-startupvirksomhed Traede åbner et kontor i Sverige som det første led i en europæisk ekspansion.

Den digitale platform Traede har haft succes med at hjælpe danske mode- og livsstilsvirksomheder med at optimere deres lager- og salgsprocesser og dermed spare dem for tonsvis af manuelt arbejde.

Og nu er det ikke længere kun danske brands, som kan få glæde af virksomhedens service. Det afslører Traede i en pressemeddelelse.

Fashiontech-virksomheden har nemlig åbnet et kontor i Stockholm, som blot er startskuddet på deres europæiske udvidelse.

Det er med ambitionerne om at innovere den administrative proces og hjælpe modevirksomheder verdenen over, at Traede ønsker at udbrede sit koncept udenfor landets grænser.

“Vores platform løser en udfordring, som modevirksomheder over hele verden døjer med. Vi har selv arbejdet med modebrands og ved af erfaring, at alt for meget af det administrative stadig bliver gjort manuelt. Derfor satte vi os for at bygge en platform, der henvender sig udelukkende til mode- og livsstilsbrands, og som kan spare dem for en masse manuelt arbejde”, udtaler Christopher Heilmann, driftsdirektør i Traede, i pressemeddelelsen.

Traede bliver brugt af danske brands såsom Birgitte Herskind, Pico og Henrik Vibskov.

Virksomheden forventer at udvide til flere andre europæiske lande i løbet af 2020.