Den tyske onlinegigant investerer i en schweizisk softwarevirksomhed, der har udviklet en kropsscanner-app og virtuelle prøverum. 

For at undgå de mange returneringer, der er forbundet med onlinekøb, investerer den tyske onlinegigant Zalando nu i en løsning, hvor kunderne kan se, hvordan tøjet vil sidde på dem, inden de placerer en ordre online.

Løsningen er udviklet af den schweiziske softwarevirksomhed Fision, der både har udviklet en kropsscanner-app og virtuelle prøverum, som med den nyeste teknologi hjælper forbrugerne med at se, hvordan et givent stykke tøj passer på deres krop. Det skriver Zalando i en pressemeddelelse.

“Vi er hele tiden på udkig efter nye samarbejder og teknologier, der kan hjælpe os med at give vores kunder den bedste oplevelse,” lyder det fra Jim Freeman, der er Chief Technology Officer hos Zalando, der fortsætter:

“Vi vil fortsætte med at investere i at styrke Zalandos tekniske kapaciteter for at nå vores mål om at blive udgangspunktet for millioner af modekunder i hele Europa.”

Kunderne vil kunne indskrive sine præcise kropsmål, som så kan bruges til at give mere nøjagtige størrelsesvejledninger, når de handler online. Brands får på samme måde en dybere indsigt i, hvor godt deres sortiment imødekommer målgruppens størrelse og pasform, hvilket i det lange løb gør det muligt for dem at producere tøj med en bedre pasform, skriver Zalando i pressemeddelelsen.

Foto: Zalando