Hos den københavnske børne- og livsstilsvirksomhed sker der ændringer i ledelse og bestyrelse. Samtidig begiver brandet sig ud på en rejse med strategisk omstilling for at genopnå tidligere vækstniveauer.

Den 2. april bød Liewood tre fagfolk velkommen til bestyrelsen for at guide virksomheden gennem en transformation. Den nye bestyrelse består af formand Jimmi King Mortensen samt Kim Balle og Bo Knudsen, der bringer stærke baggrunde fra mode- og livsstilsbranchen samt finanssektoren med sig.

Næstformand Lars Radoor vil forblive i bestyrelsen, for at sikre kontinuitet og bidrage til Liewoods fortsatte rejse. Bestyrelsens forskellige indsigter og erfaring vil styrke de strategiske beslutninger og støtte ledelsen i Liewoods fremtidige vækst. Samtidig stopper Kent Ernst Hansen og Marianne Kruse i bestyrelsen.

Udnævnelse af ny CCO
Christina Thomsen bliver ny CCO fra den 2. april og indtræder i direktionen. Med en omfattende karriere, der tæller flere kommercielle stillinger hos brands såsom Chief Marketing Officer hos Vogue Scandinavia, Global Brand Innovation Director hos Pandora og Commercial Strategy Director hos L’Oréal, bringer Christina en værdifuld erfaring med sig inden for kommerciel strategi og brandinnovation. Christina Thomsen vil stå i spidsen for implementeringen af den redefinerede kommercielle strategi og overtager hermed for interim CCO Kenneth Madsen.

Fornyelse af virksomhedsstrategi
Liewood begiver sig ud på en rejse med strategisk omstilling. Som svar på det omskiftelige marked formet af makroøkonomiske kræfter og konkurrentadfærd omkalibrerer Liewood samtidig sin strategi for at genopnå tidligere vækstniveauer. Som en del af den nye strategi har børnetøjsvirksomheden redefineret sine kerneværdier, visioner, aspirationer og økonomiske mål for 2028. Med en positiv tilgang til forandringer sigter Liewood mod profitabel vækst på sine vigtigste markeder ved at tilpasse sin driftsmodel på tværs af kundemix, kanalmix og kollektionsstruktur.

Årsresultatet i Liewoods seneste regnskab landede på 11,3 mio. kroner sammenlignet med 64,2 mio. kroner forrige år. Egenkapitalen hos Liewood er 60,8 mio. kroner.

Foto: Liewood