Annoncørbetalt indhold

Den svenske kompetencehub OMNISTAFF, som har specialiseret sig i blandt andet rekruttering til mode- og sportsbranchen, etablerer sig på det danske marked med erfaren brancheprofil som partner.

OMNISTAFF, som så dagens lys i 2019, drives fra hovedkontoret i Göteborg af Mattias Olsson og Charlotta Persson, som begge har en lang karriere indenfor rekruttering til mode- og sportsbranchen på det nordiske marked.

OMNISTAFFs koncept går ud på at hjælpe virksomheder i mode- og sportsbranchen med kompetenceløsninger indenfor mode, sport & outdoor, workwear, footwear, lifestyle, interiør og accessories.

Alle opgaver løses indenfor de tre forretningsområder Rekruttering, Konsulentformidling samt Forretningsudvikling.

Et unikt koncept

På det danske marked teamer man nu op med Bo Storm, som kommer fra en position som COO i BB Distribution A/S, hvor han i mere end 20 år har siddet med ansvar for den danske Björn Borg virksomhed samt været med til at bygge brands som J.Lindeberg, Pringle, SOS og Happy Socks.

Det lå måske ikke lige i kortene at træde ind i en virksomhed som OMNISTAFF, men Bo Storm ser et uudnyttet potentiale i OMNISTAFFs forretningsmodel:

”Det, som er unikt ved OMNISTAFF, er, at alle partnere i Sverige, Finland, Danmark og snart Norge kommer med over 20 års erfaring i at lede og positionere brands og virksomheder inden for mode, sport og livsstil, hvilket gør at vi ikke agerer som traditionelle rekrutteringskonsulenter, men kan tale med om alle aspekter i en virksomhed – fra retail, design og produktion til marketing og forretningsudvikling. I den korte tid vi har været på det danske marked, har vi allerede fået mange positive tilbagemeldinger fra både de kandidater vi rekrutterer samt virksomhederne, vi rekrutterer for. Vi har hurtigt fået ry for at være anderledes og lettere at tale med end traditionelle konsulent- eller rekrutteringsvirksomheder, fordi vi forstår forretningsgangen i branchen. Det gør det lettere at skabe det perfekte match for både virksomhed og kandidat,” fortæller han.

 

Fremtidens virksomhed

OMNISTAFF vil skubbe til de traditionelle mønstre og måden at udvikle sin virksomhed i mode- og sportsbranchen på.

”Når man tænker på at især modebranchen, men også sportsbranchen, gerne vil ses som meget forandringsvillige og nyskabende, så foregår mange rekrutteringer og ansættelser på den samme måde, som for 20 år siden. Desværre er det også et område, som ofte nedprioriteres, da der ikke er hverken kapacitet eller tid til at køre en ordentlig ansættelsesproces. Fra min egen erfaring kan jeg tydeligt se, hvilke faktorer der er med til at fastholde dårlige rekrutteringsprocesser i mange virksomheder. Man mener, at man kan spare penge ved at køre processen selv, men ender op med få og ofte dårligt kvalificerede kandidater, som kan komme til at koste virksomheden mange gange den investering, det ville have kostet at alliere sig med en virksomhed som OMNISTAFF fra starten af processen. Vores koncept går ud på at skabe det perfekte match for både kandidat og virksomhed – det er det, der skal kendetegne vores brand. Derfor er det også intentionen at skabe langvarige relationer med vores kunder og hjælpe dem med at optimere deres omsætning. Vi ser et kæmpe hul i markedet, som OMNISTAFF kan hjælpe med at fylde ud, da vi tænker og lever branchen og samtidig har opbygget et kæmpe netværk af kandidater over alle de år, vi har bygget brands og drevet egne virksomheder,” siger Bo Storm.

Nye forretningsområder

OMNISTAFF har tre primære forretningsområder. Udover rekruttering tilbyder virksomheden udlejning af konsulenter på projektbasis, hvilket er den hurtigst voksende del af forretningen, samt forretningsudvikling.

”Hele situationen omkring Covid-19-pandemien har gjort, at virksomhederne har været tvunget til at finde nye måder at arbejde på – det være sig hjemmefra eller ved at ansætte medarbejdere, som bor langt væk fra arbejdspladsen, eller som der kun er behov for i tidsbegrænsede perioder. Her kommer OMNISTAFF ind i billedet, da vi har en database af konsulenter, som virksomheden kan hyre ind i en periode – om det er et barselsvikariat, et tidsbegrænset projekt eller fordi man har behov for en senior kompetence i en periode, så kan vi løse opgaven, som en af de eneste i markedet,” pointerer Bo Storm.

Når man taler forretningsudvikling, er det også specialiserede opgaver for blandt andet internationale brands, OMNISTAFF fokuserer på.

”Etablering af et brand på ét eller flere markeder kan være en uoverskuelig opgave, hvis man ikke har lokal ekspertise. OMNISTAFF er vækstet hurtigt siden opstarten i 2019 og har i dag kontorer i København, Göteborg, Stockholm og Helsinki. Vi har lokale eksperter på plads til at hjælpe med at finde lokaler, lease biler, forhandle kontrakter, ansætte personale og sågar drifte virksomheden i en periode om nødvendigt,” fortæller Bo Storm.

Planen er at etablere sig med en norsk partner i 2022, så virksomheden dækker hele Skandinavien.

”Vi ser allerede nu, at det at være repræsenteret i flere lande giver os mulighed for at løse større og tungere rekrutteringsopgaver samt andre opgaver, som etablering af virksomheder eller varemærker i Norden for Skandinaviske og internationale brands. Vi forventer, at 2022 bliver et år, hvor vi får endnu flere opgaver, som går på tværs af grænserne,” afrunder Bo Storm.

 

Du finder mere information omkring OMNISTAFF på www.omnistaff.dk