“Efterspørgsel skaber vækst, og vækst kræver flere hestekræfter.” Sådan skriver Basic Apparel i forbindelse med ansættelsen af en salgschef, der skal sætte brandet på verdenskortet. 

I foråret kunne Basic Apparel efter et hæsblæsende år med blandt andet deltagelse i DR-programmet Løvens Hule præsentere en rekordomsætning for 2020.

Stifter Camilla Balle har selv indtil nu stået som ansvarlig for salget i virksomheden. Men ambitionerne om at vækste yderligere er tårnhøje, og derfor har virksomheden nu ansat sin første salgschef. Det oplyser Basic Apparel i en pressemeddelelse.

Den nye salgsansvarlige er Ulrich Bækgaard, der tiltræder stillingen med erfaring fra branchen gennem sine ansættelser hos modebrandet Gabba og Humör samt alsidige kompetencer inden for salg, hvor netop vækststrategier og implementeringer af salgsoptimerende programmer er blandt kernekompetencerne. Han har store ambitioner om at sætte Basic Apparel på verdenskortet.

“Basic Apparel er en lille dansk perle, der har et kæmpe potentiale. Virksomheden har klaret sig rigtig godt på salg og forretningsudvikling det seneste år, hvor vi vækster både online og offline, og nu er tiden kommet til at sætte Basic Apparel på verdenskortet ved både først at sigte mod Skandinavien og derefter resten af Europa. Jeg har glædet mig meget til at blive en del af holdet og samarbejde tæt med Camilla, der er passioneret og resultatdrevet, hvilket smitter positivt af på hele virksomheden,” siger Ulrich Bækgaard.

Foto: Ulrich Bækgaard
Implementerer dag-til-dag bestilling

I forlængelse af at sikre yderligere vækst i både ind- og udland hos Basic Apparel implementerer modebrandet nu et NOS-program, der skal sikre, at virksomheden altid har de rette varer på lager, og at forhandlere nu fremadrettet kan bestille dag til dag.

“Vi skal sikre, at vi er gearet til den efterspørgsel, vi er blevet mødt af fra kunder og forhandlere. Vi har et mål om at blive Skandinaviens største og bedste basisleverandør. For at opnå det implementerer vi et NOS-program, der kombinerer bestsellers med nyudvikling af stylekategorier, som et øget fokus på denim. Programmet sikrer, at vi har fundamentet på plads for at indfri det uforløste potentiale, Basic Apparel har og for at nå vores ambitiøse målsætning,” siger Ulrich Bækgaard.

Med ansættelsen af Ulrich Bækgaard er der nu i alt 10 ansatte i Basic Apparel.

Foto: Basic Apparel