By Malene Birger gennemgår en omfattende digitalisering, der har taget fart under Covid-19. Det betyder et opgør med den sæsonbetonede forretningsmodel, og derfor siger modebrandet farvel til sin kreative direktør.
Det danske modehus By Malene Birger er i fuld gang med at tilpasse sig en ny virkelighed med fokus rettet mod det digitale og en tættere kontakt til forbrugeren. En proces, der er blevet fremskyndet af Covid-19-udbruddet.
I den forbindelse har By Malene Birger og modebrandets kreative direktør, Mathilde Torp Mader, i fællesskab valgt at stoppe samarbejdet. Det oplyser brandet i en pressemeddelelse.
”By Malene Birger er midt i en omfattende digitalisering, der allerede var sat i gang, men som har fået endnu mere fart på i lyset af Covid-19. Der er behov for at gøre op med den sæsonbetonede forretningsmodel, så kollektionerne i højere grad passer til de reelle sæsoner, og vi vil fremadrettet have større fokus på den direkte kommunikation med forbrugeren,” siger modebrandets adm. direktør, Morten Linnet, i pressemeddelelsen og fortsætter:
”Derfor er tiden også den rette til, at vores dygtige designteam tager stafetten videre fra Mathilde Torp Mader. Mathildes kreative vision sikrede brandet en nødvendig opdatering og genetablerede By Malene Birger som et af de vigtigste modehuse med shows, der afspejlede ambitionen om at være et contemporary brand, som vi kommer til at få glæde af fremadrettet.”
”Det er nu op til os at videreføre disse takter og samtidigt komme endnu tættere på vores kunder både digitalt, i vores egne butikker og gennem vores internationale partnere,” fortsætter han og takker Mathilde Torp Mader for tre gode år i virksomheden.
Foto: Mathilde Torp Mader